30 Ocak 2011 Pazar

Ghestem


Polka `Rosita` by Francisco Tárrega
***
Bir toplum
gerçeklerden ne kadar uzaklaşırsa,
gerçeği söyleyenlerden o kadar nefret eder.
George Orwell
***
MUTLULUK
Mutluluk nedir bana anlatır mısınız diye sordum
hayatın anlamını öğreten profesörlere.
Ve binlerce kişinin işini yönlendiren
meşhur idarecilere gittim.
Hepsi kafalarını salladı ve gülümsedi bana
sanki kendileriyle dalga geçiyormuşum gibi.
Ve sonra bir Pazar öğleden sonra yürüdüm
Desplaines ırmağının kenarı boyunca.
Ve ağaçların altında kadınlarıyla ve çocuklarıyla
ve bir fıçı birayla ve bir akordeonla
bir Macar topluluğu gördüm.
Carl Sandburg (1878-1967, ABD) - Çeviren: İsmail Haydar Aksoy

***
GHESTEM KONVANSİYONU
Michaels’ Cue-Bid’in Pierre Ghestem tarafından geliştirilmiş şeklidir.
Açış hangi renk olursa olsun:
Cue-Bid    : Konuşulmayan en yüksek ve en düşük renkler 5’er parça 
2 Sanzatu  : Konuşulmayan en düşük renklerin 5’er parça 
3 Trefl       : Konuşulmayan en yüksek renklerin 5’er parça 

Hiç yorum yok: