görsel. deviantart
***
Francisco
Tárrega - La Cartagenera
***
Utanç verici bir zevkin zevki geçer, utancı kalır.
Sokrates
***
Ölmek üzere olan adamın gözlerinden yaşlar aktı. “Evet, bir tane buldum” dedi.
Soruyu soran tamamıyla şoka uğramıştı. “O halde ne oldu? Niçin evlenmedin?” dedi.
Yaşlı adam, “Fakat kadın mükemmel bir koca arıyordu.”
Osho – Felsefe Günlüğü
Affetmek,
geçmişi
değiştirmez ama
geleceğin önünü açar.
Paul Boese
***
Yaşlı Adam
Hayatı boyunca evlenmeden kalmış bir adam duymuştum. Doksan
yaşında ölüm döşeğindeyken birisi ona, “Yaşamın boyunca evlenmedin fakat
nedenini asla söylemedin artık ölüyorsun, en azından merakımızı dindir. Bir sır
varsa şimdi söyleyebilirsin çünkü birazdan göçmüş olacaksın. Sırrın açığa
çıkmış bile olsa sana bir zararı olamaz” dedi.
"Evet, bir sır var. Ben evliliğe karşı değilim ama
mükemmel bir kadın arıyordum. Aradım ve aradım ve tüm yaşamım kayıp gitti” dedi
adam.
Soruyu soran “Fakat bu koca dünya üzerinde, milyonlarca insan var, onların yarısı kadın, bir tane mükemmel kadın bulamadın mı?” diye sordu.
Soruyu soran “Fakat bu koca dünya üzerinde, milyonlarca insan var, onların yarısı kadın, bir tane mükemmel kadın bulamadın mı?” diye sordu.
Ölmek üzere olan adamın gözlerinden yaşlar aktı. “Evet, bir tane buldum” dedi.
Soruyu soran tamamıyla şoka uğramıştı. “O halde ne oldu? Niçin evlenmedin?” dedi.
Yaşlı adam, “Fakat kadın mükemmel bir koca arıyordu.”
Osho – Felsefe Günlüğü
***
GELİNCİK
Senin resmini
yaparken
Parlak
kırmızıyla laciverti
Birbirine
karıştırıyorum.
Söyle bana ey
gelincik
Toprakta ne
al, ne lacivert,
Ne kırmızı ne
de sarı varken
Sen nasıl
boyuyorsun böyle
Çiçeğinin
yapraklarını?
Nakagawa
Kazumasa
Çeviri: Sami
Akalın
***
PERDELİ OYUN KURALLARI
1) Uygulamanın Tarifi
Kuzey ve Doğu perdenin aynı tarafına otururlar. Bordu
konuşma tepsisine koymak ve kaldırmak Kuzeyin sorumluluğundadır.
Uygulama şöyledir: Kuzey bordu tepsiye koyar. Kapak
alttan sadece tepsi geçebilecek şekilde kapatılır ve arttırma süresince kapalı
kalır. Oyuncular borddan kartlarını alırlar.
Konuşmalar konuşma kutusu kullanılarak yapılır. Oyuncu
seçtiği konuşmayı o sırada sadece kendi tarafından görülebilecek durumda olan
tepsiye koyar. Oyuncunun ilk konuşması tepside kendine ayrılan bölümün en
soluna değmelidir, takip eden konuşmalar sağa doğru eşit aralıklı ve düzenli
olarak bu konuşmanın üstüne yerleştirilmelidir. Oyuncular bu işlemleri mümkün
olduğunca sessiz yapmalıdırlar. Perde kullanılırken bir konuşma tepsiye
yerleştirilip bırakıldığında yapılmış sayılır. Bir oyuncu bir ya da daha fazla
konuşma kartını bariz pas geçme teşebbüsü için tepsiden kaldırırsa pas geçmiş
kabul edilir.
Perdenin aynı tarafındaki iki oyuncu da konuşmalarını
yaptıktan sonra Kuzey veya Güney tepsiyi perdenin altından sadece öteki
taraftaki oyuncuların görebileceği şekilde iter. Onlar da konuşmalarını benzer
şekilde yaparlar ve tepsiyi tekrar geri gönderirler. Bu durum konuşmalar
tamamlanana kadar devam eder. Oyuncuların tepsiyi perdenin altından gönderirken
tempoyu rastgele değiştirmeleri tercih edilir.
Dört oyuncu da konuşmaları başlangıcından beri gözden
geçirme şansını elde ettikten sonra oyuncular konuşma kartlarını konuşma
kutularına koyarlar. Yasal bir atak kartı yapıldıktan sonra kapak bütün
oyuncuların sadece yeri ve diğer oyuncuların oynadıkları kartları
görebilecekleri seviyeye kadar açılır. Bir defans oyuncusu kartını gösterirse
ve perde yüzünden dekleran bu kartı göremezse yer usulsüzlüğe dikkat çekebilir.
2. Alert ve Açıklamalar
a) Alerte tabi bir konuşma yapan bir oyuncu bunu
kendi perde komşusuna alert etmelidir. Ortağı da tepsi diğer tarafa geçer
geçmez alert etmelidir. Alert, alert kartını rakibin son konuşmasının üstüne
koyarak yapılır. Rakip alert kartını rakibe geri vererek alerti fark ettiğini
teyit eder. Bir oyuncu rakibin herhangi bir konuşmasının anlamını yazılı
olarak sorabilir, perde komşusu da yazılı olarak cevaplar.
b) Konuşma süresince herhangi bir oyuncu yazılı
olarak herhangi bir konuşmanın anlamını sorabilir. Cevap da yazılı olacaktır.
c) Konuşmanın başlamasından oyunun bitimine kadar
herhangi bir zamanda her oyuncu konuşmaların anlamları hakkında bilgi ve
açıklamaları sadece kendi perde komşusundan alır. Oyun esnasındaki sorular
perde kapalı iken yazılı şekilde yapılmalıdır. Cevap alındıktan sonra perde
açılır. Bu nedenle hakem konuşma veya oyun aşamasında bir oyuncu lehine
perdenin öteki tarafında araştırma yapamaz.
3. Perde Kullanılırken Uygulanan
Düzeltmelerdeki Değişiklikler
a) Perdeden geçen bir usulsüzlük aşağıdaki şartlarla
normal yasalara tabidir:
i) Kabulü olanaksız bir konuşma – bknz. Yasa 35 –
düzeltilmelidir.
ii) Bir oyuncu yasaları ihlal ederse ve usulsüzlük
rakip tarafından bilinçsiz olarak diğer tarafa geçirilirse, yasanın soldaki
oyuncuya kabul etme hakkını verdiği durumlarda rakip kendi tarafı adına eylemi
kabul etmiş sayılır
b) Usulsüzlük perdeden geçmeden önce fark edilirse
kusurlu oyuncu veya perde komşusu hakem çağırmalıdır. Kural ihlali olan
konuşmalar kabul edilmemeli ve başka bir düzeltme olmadan doğrusu ile
değiştirilmelidir (ama bknz. yukarıda a) ii). Diğer usulsüzlükler ise
düzeltilmelidir ve hakem sadece yasal konuşmanın perdeden geçmesine izin verir.
Perdenin diğer tarafında ne olduğu ile ilgili yasa aksini emretmedikçe hiç bir
oyuncuya bilgi verilmez.
c) Perde komşusu sırasız atağı engellemeye
çalışmalıdır. Perde açılmadan fark edilen sırasız atak geri alınır. Aksi halde:
i) Perde oynayan tarafın hiç bir kusuru olmadan
açıldıysa (ve diğer defans oyuncusu yüzü açık atak etmediyse) Yasa 54
uygulanır.
ii) Oynayan taraf perdeyi açtıysa atak kabul edilir.
Dekleran olması gereken kişi dekleran olur. Yasa 23 uygulanabilir.
iii) İki taraflı yüzü açık atak olmuşsa sırasız atak
majör cezalı kart olur. iv) Oynayan tarafın görülen kartı için Yasa 48’ e
bakın.
d) Alert edilmesi gereken konuşmalar yapıldığında
2nci madde uygulanır.
e) Bir oyuncu konuşmasını yapmak için normal zamanın
üzerinde bir zaman kullanırsa buna kendisinin dikkat çekmesi bir usulsüzlük
değildir. Ama perde komşusu bunu yapmamalıdır.
f) Bir oyuncu perdenin diğer tarafından tepsinin geç
geldiğini ve bunun sonucu olarak izinsiz bilgi kullanımının olabileceğini
düşünüyorsa Yasa 16B2 uyarınca direktör çağırmalıdır. Direktörü atak yapılmadan
ve perde açılmadan önce herhangi bir an çağırabilir.
g) (f) bendine uygun davranmamak hakemi tempo
kırıklığına dikkat çekenin ortağı olduğuna ikna edebilir. Bu durumda fark
edilen bir gecikme ve bu yüzden izinsiz bilgi olmadığına karar verilebilir.
Tepsinin 20 saniyeye kadar gecikmesi anlamlı sayılmaz.
h) Mamafih, eğer oyuncular konuşma temposunu 1.
bölüm 3. paragrafta istendiği şekilde rastgele şekilde ayarlamıyorlarsa 20
saniyenin altındaki gecikme de anlamlı olarak kabul edilebilir.
Teşekkürler
1 yorum:
Merhaba Ali Zafer Bey;hiç bu kadar süre yaynsız kalmazdı blogunuz.Dilerim bir sorun yoktur.Selamlar.
Yorum Gönder