yerini bulur.
Ama adaletsizliği
yürütebilmek için
koltuk
değneklerine ve gerekçelere ihtiyaç vardır.
Nicolae Jorga –
Mine Kırıkkanat’tan
****
GÖZKAPAKLARI
Her zamanki gibi
çileden çıkmış su
Bir şelale gibi düşüyor yıllar
Ve bir feryat ürkütüyor kuşları.
Bir şelale gibi düşüyor yıllar
Ve bir feryat ürkütüyor kuşları.
Fakat bahçeler
kayıtsız bunlara
Mutluluk kozalakları ıslık çalar yapraklarda
Elmalar kıpkırmızıdır
Ve yoldan geçen biri koparır birkaç tane.
Mutluluk kozalakları ıslık çalar yapraklarda
Elmalar kıpkırmızıdır
Ve yoldan geçen biri koparır birkaç tane.
Andréas Embiríkos
(1901-1975, Yunanistan)
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy
****
D R U R Y
D R U R Y
Bu konvansiyon pas geçen
elin ortağı 3. ve 4. pozisyonda bir majörle oyun açtığında kullanılır.
Cevapçının koza
tutuşu varsa,
10+ tutuş puanı
varsa,
2 Trefl Drury
konvansiyonu ile ortağının nasıl bir elle açtığını sorar. Kendisi de ortağına
“maksimum tutuşum ve maksimum pas elim var” der. Özellikle İkili turnuvalarda,
part skor mücadelelerinde çok önemlidir. Unutulma riski vardır.
Ancak Forsing
Sanzatu oynayanların unutma, karıştırma ihtimali hiç yoktur.
*
Drury Konvansiyonu üzerine Açıcı:
> Birinci ve
ikinci pozisyonda oyun açamayacak elle majörünü tekrarlar.
> Normal açış
puanı, hiç ekstrası yoksa 2 karo der.
> Orijinal
majörün üçü, 6’lı koz, Normal açış puanı gösterir.
> Bir pikten
sonra iki kör, normal açış ve 4’lü kör gösterir. (4-4 Kör ihtimali.)
> Herhangi yeni
renk ekstra değerler gösterir.
> Yeni renkte
çifte sıçrama, Splinter ve şilem denemesi gösterir.
> 2 NT 15-17
dengeli dağılım.
> H3 NT 18 +
dengeli.
> Orijinal
majörün dördü; drury karşısında zonu yeterli gören el.
*
Bir tavsiye: Eğer
3.den minör kozla zayıf açacaksanız, 3-3 minörlü veya 4-4 minörlü dağılımınız
varsa, puanlı minörle açın, ortağınıza hamle gösterin, Savunmada kolaylık
sağlar, Size zaten zon yok. Tabii ki ortağınızdan gelecek deklereye de Pas
geçin.
*
Drury uygulayanların mutlak uyacakları kurallar:
Üçüncüden ya da
dördüncüden nasılsa Drury oynuyoruz diye 9 HCP ile ya da 10-12 HCP ve 4’lü
majör ile oyun açmayınız.
Drury’nin en
önemli özelliği çok sık unutulan bir konvansiyon olmasıdır. Çünkü oyuncular
genellikle oturma düzenine dikkat etmezler ve bir an için; açan olsun, yanıtçı
olsun Drury konumunda olduklarını dikkatten kaçırırlar. Bu nedenle birbirinize
sık sık Drury oynadığınızı hatırlatınız.
Dördüncü oyuncu
renk ya da kontr ile araya girmişse DRURY devre dışı kalıyor. (Aksi ortaklar
arasında kararlaştırılabilir ve kararlaştırılmalıdır.)
Drury Pas geçmiş
elin maksimumu ile yapıldığı için davet dekleresi ama asla Zon Forsingi değil.
“muglabric.org”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder