23 Aralık 2011 Cuma

Overcall

                                                                       corbis

Heifetz-Mendelssohn Violin Concerto E Minor (Op. 64)-Part 1
*****
Overcall
Üste konuşma, müdahale konuşmaları
Rakibin açışı üzerine konuşmak, renk ya da sanzatu ile araya girmek.
*****
YALNIZLIĞIN BUZDAN AYI

Islanmış taşlığında suskun bir bekleyişin
Yutar yalnızlığın buzdan ayını,
Akşamsefaları içinde karanlık gözlerin.
Döker çiçeğini sararan rengiyle,
Yaralı bir aşkla seğiren derin.
Ve aklın seni sürgüne gönderir
Yüzüne iğreti gelen isminle,
En yalnız köşesinde donmuş yüreğinin. 
Metin Altıok
*****
OVERCALL / ARAYA GİRİŞLER Defansif Konuşmalar
Overcall (üste konuşma), rakiplerin oyunu açmasından sonra yaptığımız
PAS harici konuşmadır.
Oyunu sizin tarafınız açarsa, majörlerden veya sanzatudan altın zon bulmayı
umut edersiniz. Bulamazsanız da, altın fit olan bir renkten veya sanzatudan
partskor oynamak istersiniz. Siz ve ortağınız, rakiplerin müdahalesi olmadan
rahatlıkla bilgi alışverişinde bulunmak istersiniz.
Oyunu rakiplerden biri açarsa, sizin bir altın zon kontratına ulaşma ihtimaliniz
oldukça azalır. Rakibinizin oyun açışı 12 puanı garanti eder. Toplam 40 puan
olduğuna göre, sizde en fazla 28 puan olabilir. Bu imkânsız olmamakla birlikte, rakiplerden biri oyun açtıktan sonra zona ulaşmak en büyük hedef değildir.
Bunun yanında, rakiplerin müdahalesi olmadan ortağınızla bilgi alışverişinde bulunmanız pek mümkün olmayacaktır.
*
Yarışmalı Konuşmaların Avantajları
Rakip oyun açtıktan sonra konuşmanın birçok avantajları vardır:
a. Ortaklığınız bir partskor ve hatta bir altın zon yapabilecek güce sahip olabilir.
Elinizi anlatmaya ne kadar erken başlarsanız o kadar iyidir.
b. Herhangi bir kontratı yapabilecek bir güce sahip olmasanız bile, rakiplerin
rahat bilgi alışverişinde bulunmalarına engel olursunuz. Böylece belki de en iyi kontrata ulaşamayabilirler.
c. Eğer rakipler kontratı alırlarsa, konuşmanız ortağa en iyi atağı yaptırarak
defansa yardımcı olabilir.
Yarışmalı Konuşmaların Dezavantajları
Yarışmaya girecekseniz göze almanız gereken bazı riskler olacaktır:
a. Artırmaya girdiğinizde sizin tarafta bir kontratı yapmaya yetecek güç yoksa
kendinizi yapmanızın mümkün olmadığı bir kontratı oynuyor olarak bulabilirsiniz.
b. Eliniz hakkında ortağa bilgi verirken, aynı zamanda rakiplere de bilgi verdiğinizi unutmayınız.
c. Hiçbir şey mükemmel değildir. Yarışmalı bir konuşma yapmayı düşünüyorsanız, avantajları ve dezavantajları dengelemelisiniz. Dikkate almanız gereken iki husus
daha vardır: zon durumu ve ceza konturu.
Sonuç olarak neden overcall yaparız?
Eğer toplam puanlar dengede çıkarsa (18~22 / 22~18) fit bulup rakiplerimle
part-score mücadelesi yapmak için overcall yaparız.
Eğer toplam puanların 25 veya daha fazlası bizim tarafta ise bir zon kontratı
bulmak için overcall yaparız.
Eğer deklerasyon bittiğinde oyunu rakipler oynayacaksa ortağıma atak etmesi
gereken renk hakkında bilgi vermek (atak göstermek) ve rakiplerin işini
zorlaştırmak için overcall yaparız.
Araya girişin en basit şekli, rakip oyun açtıktan sonra en düşük seviyede konuşma yapmaktır. Bir seviyesinde, iki seviyesinde hatta daha yüksek seviyelerde de araya girilebilir. Renkle araya girilebildiği gibi sanzatu ile de araya girilebilir.
Overcall 3 değişik şekilde yapılır:
1. Yeni renk söyleyerek,
2. 1NT diyerek,
3. DBL (Apel Konturu) atarak.
“ergun cuhadar”

Hiç yorum yok: