4 Nisan 2012 Çarşamba

Rakibin Bir Sanzatu Açışlarına Araya Girişler

                                                                                    saner ozdilek' e teşekkürler
Albinoni : Adagio
*****
"Boyun eğmem asla sana
 Yaksan bile bedenimi
 Ben doğarım küllerimden
 Gücün varsa durdur beni!"
 ALMORA GRUBU
*****
TÜRKÜ
Ağlayan bir söğüt var
Geceleyin hahçemde
Ağlar avuntusuzca
Ağlar söğüt kederle
*
Ama sabah olup da
En güzel kız doğunca
Kurutur o yaşları
İpekten saçlarıyla
Avedik İSAHAGYAN  çeviri: Ataol Behramoğlu
*****
RAKİBİN BİR SANZATU AÇIŞLARINA ARAYA GİRİŞLER
Rakibin 15-17 sanzatu açtığını varsayıyoruz. Rakibin 1 NT açması, daha başlangıçta toplam puanların yüzde kırkına sahip olduğunu gösterir. Bu durum araya girişlerin ya da müdahalelerin çok dikkatli ve titiz yapılması zorunluluğunu gösteriyor.
Araya girişlerde öncelikle ne bekleniyor? Zon mu, part-skor mu, rakipleri cezalandırmak mı? Bu saptama, her araya giriş şartlarına göre değişecektir. Unutulmaması gereken, zona giden ellerde, muhtemelen zon puanın altında puanlara sahip olacağınızdır. Ortalama 16 puanlı sanzatu açıcısının 2 taraftan kuşatılmasının ve elinizin ofansif dağılımı nedeniyle güçlü olmasının avantajını kullanırken, dikkatli olmak gerekir.
*
Tecrübeler, örnek ve uygulamalar; sanzatu açışlarına araya girişlerde çoğunlukla, part-skor kapma yarışının yaşandığıdır. 1 NT açanın kendi haline bırakılıp batmasını beklemek yerine, daha iyi bir skoru kendi hanemize kazandırma çabası öne çıkmaktadır.
1 Sanzatuya araya giriş konvansiyonları ve yöntemleri farklı ve oldukça çoktur. Biz burada DONT KONVANSİYON u inceleyecek ve uygulayacağız. DONT sadece 2. konumdayken uygulanacaktır. 4. konumda, müdahaleler değişiktir.
DONT:  1 sanzatu açışına 2. pozisyonda  KONT ATMAK  herhangi bir tek renkli el demektir. Bu tek renkli el 2 seviyesinde oynanabilir özellik taşımalıdır. Cevapçı,
2 C deklare ederek, ortağının rengini söylemesini ister. İkinciden kontr atan pas geçer ya da rengi 2 seviyesinde düzeltir. Ortağının attığı kontra, dördüncü pozisyondaki defans oyuncusu, elini değerlendirip pas geçme hakkına sahiptir. Bu durum, kontr atan ikinci pozisyondaki defans oyuncusunun atacağı kontrda taşıması  gereken sorumluluğu artırmaktadır. Araya giriş renk ve anlamları:
2C……= Trefl ve üzerinde herhangi bir renk var.
2D……= Karo ve üzerinde herhangi bir renk var.
2H……= Majörler
2S……= Sadece PİK ler. Buradaki pik rengi, kalitesi ve elin gücü, başlangıçta kont atan tek renkli ele göre biraz daha zayıf olmalıdır.
*
Dördüncü pozisyonda atılan kontrlar, UYANDIRMA  kontrlarıdır. Yaklaşık 10 puanlı bir el gösterir ve ortağından karara katılmasını ister. Kont atanın ortağı, 10-11 puan aralığında bir ele sahipse, kontru tutabilir. Diğer konumda ise 2 seviyesinde rengini söyler. Böylesi renge dayanmayan uyandırma kontrlarının her zaman iyi sonuçlar vermediği de unutulmamalıdır. Sanzatu açanın ortağı 6-7 puanla pas demişse ve siz, kozunuz yokken uyandırma kontru atmışsanız, ortağınız tutamayacak  2 seviyesinde bağımsız bir renge sahip değilse; sizin için işler kötü demektir. Onun için elinizi iyi analiz etmeli ve uyandırma kontrlarını, iyi etüt ederek atmalısınız.
Dördüncü pozisyonda:
2C..…..= MAJÖRLER
2D……=  Natürel
2H…....= Natürel
2S…….= Natürel.
Bu durumda  dördüncüden uyandırma kontrlarının, renk yok ise çok titiz atılması ya da trefl rengine toleranslı olması sonucu çıkarılabilir. Dördüncüden atılan her kontrda bu olasılığa dikkat etmek gerekir.
“yusufziyaserifoglu”

Hiç yorum yok: