26 Eylül 2012 Çarşamba

Bırakın Rakipleriniz Anlatsın


                                                                                                  punchstock
Sen gittikten sonra yalnız kalacağım.
Yalnız kalmaktan korkmuyorum da,
Ya canım, ellerini tutmak isterse.
Can Yücel
****
KIRAĞI

Kırağı taşıdım güne.
Yaprakları, otları araştırdım
Bir kırağı seçtim kendime
Güneş dağına tuttum ısınsın diye
Cebime koydum keyifle
Çıkardım, hava aldırdım
Büyüttüm, misket yaptım
Okuma öğrettim bir anda
gazoz içirdim, limonata içirdim
Sinemaya götürdüm, renkleri beğendi
Maça götürdüm, topu beğendi
Kıyıya götürdüm, denizi beğendi
Ama biraz da korkup elimi tuttu
İstasyona götürdüm, bavuları beğendi
Eve götürdüm perdeleri beğendi
Kitapları karıştırdı, yemek yedi
Plak çaldım, müzik dinledi
Uyudu, güzel bir rüya gördü.
*
Ertesi sabah erkenden kalktık
Kırağı taşıdık güne...
Ülkü TAMER

****
BIRAKIN RAKİPLERİNİZ ANLATSIN
Günümüzde herkes daha çok konuşuyor. Bunun amacı rakiplerin bağlantısını kesmek, onlara baskı kurmak ve atak göstermektir. Ancak her konuşmanın bir bedeli vardır. Saldırgan ve geveze oyuncular ortaya çıkma şansı hiç olmayan bilgileri ve ipuçlarını rakibe verirler. Forsing durumlarda, konuşmaya hemen katılmak yerine sessiz kalmayı tercih ederseniz rakiplerinizin konuşmalarından yararlanabilirsiniz.

Hepimiz biliyoruz ki sıçramalı 2NT ya da Michael cue-bid ile gösterilen iki renkliler rakiplere çok yardımcı olur. 1975 Meksika Şampiyonası’nda konuşmalar şöyle gelişti:
Batı ......Kuzey..... Doğu....... Güney 
--  .......      --      ....   --  .....       1♠
2NT(1)... 3♦(2).......DBL(3).....Pas(4)
Pas(5)...  3♠(6).....  .4♣(7).......4♠(8)
5♦(9).....  DBL(10)..Pas....... ..5♠(11)
Pas  ...    Pas  ...     Pas         
(1) Minörler
(2) 3 Pik tutuşuna denk
(3) Natürel
(4) Ellerin okunması
(5) Memnun
(6) Limit tutuş
(7) Trefl puanlarını gösteren rakip hatası
(8) Oynamayı tahmin ettiğimiz kontrat
(9) İyi bir defans
(10) Ortak için alarm sinyalleri
(11) Konturun geçmesine izin vermem.

Karo vale atağından sonra güney olarak kozları bitirip karoları elimine ettikten sonra yerden oynadığımız trefle rahatlıkla ruayı koyabileceksiniz.
"Briç Dergisi, sayı. 17"

Hiç yorum yok: