Shostakovich
- Jazz Suite No. 2: VI. Waltz 2 - Part 6/8
*****CHOPIN ( Frederic François Chopin )
* Müzik tarihinin gelmiş geçmiş en iyi piyano bestecisi olarak kabul edilir. Tek bir enstrümanı kullanarak Mozart, Beethoven, Bach gibi en büyükler arasında yer almıştır.
* 1810 yılında Polonya' da doğdu. İlk müzik derslerini annesinden aldı. 6 yaşında dehası ortaya çıkmaya başladı. 1849 yılında genç yaşta veremden öldü.
* Çalış tekniği olarak Mozartçı tekniği devam ettirmiş, piyanonun kullanım imkanlarının gelişimine katkıda bulunmuştur.
* Chopin' in müziğindeki melodi zenginliği, klavyeyi kullanma dehası, armoni duyarlılığı ve düş gücü bir içsellik taşır.
* Ardında 55 mazurka, 24 prelüd, 27 etüd, 19 noktürn, 13 polonez, 4 balad, 4 cherzo bırakmıştır.
( mazurka: polonya ulusal halk şarkısı)
görsel: deviantart
****
NASİP
Nasibin dalda çocuk
Uzan uzan dallara
Nasibin yolda çocuk
Düş düş yollara
Uzan uzan dallara
Nasibin yolda çocuk
Düş düş yollara
*
Nasibim sensin çocuk
Seni yağmur gibi
Bulut gibi
Gönderen sağ olsun bana
Seni yağmur gibi
Bulut gibi
Gönderen sağ olsun bana
Rüştü Onur
****
EMPAS
Empaslar ve onöre doğru oynamak
Dışarıdaki kartların doğru yerde olması halinde empas çalışır. Kelime olarak rakibin ruasına empas yaparız dediğimiz gibi yere doğru oynayıp dam empası yaparız da deriz. Yeni başlayanlar empas yapmaktan çok hoşlanırlar, ancak diğer hususlar eşit olunca empasın başarı şansı yalnız % 50. dir. İyi oyuncular empası denemeden önce dağılım ve onörlerin yerleri hakkında daha fazla bilgi edinmeye çalışırlar. Bazen, çıkış kartlarını elimine edip bir rakibi yatırarak bedava empas yaparlar. Bertrand Romanet onör kartları eksik olan renklere “süzgeç” derdi. Süzgeç su tutmaya çalışırsa akar gider ama su süzgeçten geçmeye çalışırsa yavaşlar. Yani süzgeçler hareketi sevmezler: en iyisi onlara önce rakiplerin dokunmasıdır.
“zaferulusakarya”
*
Ekspas: Empasın tutmaması durumunda kozla çakmak.
*
Empas: (Finessing) Briçde kontrat sahibinin elinde ya da yerde bulunan bir renkte, iki onör arasında kalan ve rakibin elinde olan onöre el vermemek için uygulanan bir oyun tekniğidir. Onörlerin bulunduğu tarafın karşısından o renk bir kart oynanır, rakip büyük onörünü oynarsa daha büyüğüyle o el alınır. Rakip büyük onörünü koymazsa diğer taraftan küçük onör oynanır. Eğer büyük onör diğer rakipteyse o büyük onörü oynayarak eli alır, bu durumda empas tutmamış olur. Aksi durumda empas tutmuştur. Örneğin yerde As ve Dam var ve Rua rakipte. Elden bir kart oynanarak rakibin Rua’yı oynaması beklenir. Oynarsa As ile el alınır, Dam ile de ikinci el alınır. Oynamazsa yerden Dam oynanır, eğer Rua diğer rakipteyse oynar ve eli alır bu durumda empas tutmamış olur. “duralbridge”
1 yorum:
Empasın 2 kez tutma riskini kestiren oyuncunun kolaylıkla grand şileme gideceğini düşünürüm.
Elbette "Nasip" şiiri de bu konuyla çok örtüşmüş. Güzel hafta sonlarına..
Yorum Gönder