Eduard Strauss - Für lustige Leut’,
Walzer, op. 255
*****Filiz Gencer:
“İnsanın ürettiği en karmaşık ürünlerden biridir resim.
Tarihi çok eskilere dayanır. İlk insanın mağara resimleriyle başlayan bu yaratıcılık
süreci aynı zamanda ilk iletişim araçlarından biridir.
İnsanlığın yazıyı bulmasına da ilham vermiştir.
Resim, yaratıcılığa dayalı, devrimci bir kültür ve sağlam bir tekniği ifade eder.
Büyük bir el emeği ürünüdür. Bir işçiliktir.
Kalıcılığıyla görsel bir belge niteliğine sahip bir uğraş, beceridir.”
*****
Tarihi çok eskilere dayanır. İlk insanın mağara resimleriyle başlayan bu yaratıcılık
süreci aynı zamanda ilk iletişim araçlarından biridir.
İnsanlığın yazıyı bulmasına da ilham vermiştir.
Resim, yaratıcılığa dayalı, devrimci bir kültür ve sağlam bir tekniği ifade eder.
Büyük bir el emeği ürünüdür. Bir işçiliktir.
Kalıcılığıyla görsel bir belge niteliğine sahip bir uğraş, beceridir.”
*****
NASIL OLDU ?
Çok zaman geçmiş aradan,
Nasıl kaçırmışız güzel yazları,
Bazı akşamlar hiç olmamış,
Nereye gidiyoruz demeden,
Yokuş aşağı salmışız atları.
*
Öylesine akıp gitmiş sular,
Rüzgarlar esmiş, duymamışız.
Gündelik şeyler gibi yaşamışız aşkları,
Sonra kendimizi sakınmak için,
Yükselttikçe yükseltmişiz duvarları.
*
Sevinçleri ertelemişiz en kötüsü,
Sevgileri anlatmaya dilimiz varmamış,
Sonsuz bir yarına inanmışız belki de,
Elmayı dalından koparmaya üşenmişiz,
Nasıl boşa harcamışız zamanları...
Afşar Timuçin
*****
PUPPET STAYMAN
2NT açışının 5’li majör içerebiliyor olması birçok oyuncuda 5-3 majör fitini kaçırma korkusu yaratır. Bu olasılığı kaybetmemek adına “Puppet Stayman” konvansiyonu bulunmuştur. Normal Stayman’da 4’lü majör soran cevapçı Puppet ile 5’li majör sorar. Böylece cevapçı 3’lü majörü olsa bile bu konvansiyonu kullanabilir. Açan 5’li majörünü bir kerede söyleyince 5-3 veya 5-4 majör fiti bir seferde anlaşılır. Şimdi problem 4-4 majör fitini bulmaktır.
2NT 3Trefl
3Karo : 5’li majör yok, 4’lü olabilir yoksa 3’lü pik var
3H/S : söylenen majör 5’li
3NT : 5’li ve 4’lü majör yok, 3’lü pik yok
**
Puppet Staymana verilen bu cevaplarda 3’lü Pik bilgisi verilmesinin açıklaması cevapçının 5-4 majör geldiğinde davranışının ne olması gerektiğini bilince otomatik olarak ortaya çıkar. Cevapçı 5-4 majöre sahip olduğunda Stayman yapıyordu. Staymana 4’lü majör cevabı verdiğinizde problemin büyük kısmı sona eriyordu fakat Puppet kullandığınızda hiçbir problem bitmiyor. Bu yüzden cevapçı 5Kör-4 Pik ile Puppet değil, Transfer konvansiyonu kullanmalı. Açan Transferi alınca diğer majörü 3 seviyesinde söyleyebildiği için 3NT kontratı geçilmiyor. Cevapçıda 5Pik-4Kör varsa bu çözüm işe yaramıyor. Çünkü transferden sonra diğer majörü söyleyince 4 seviyesine çıkılıyor. Bu sebeple 5Kör-4Pik transfer yapıp diğer majör söylenmeli ve 5Pik-4Kör ile Stayman yapılmalı. İşte bu yüzden Puppet cevaplarında 3’lü Pik bilgisi bir seferde verilmek zorunda.
*
Puppet’a verilen cevaplardan sonra 4-4 majör fiti olduğu ne yazık ki hala belli olmuyor. Bundan sonra cevapçı varsa kendi elindeki 4’lü majörü anlatmak zorunda kalıyor. Burada iki yaklaşım var. Birincisi cevapçının 4’lü majörünü natürel bir şekilde söylemesi (Düz Puppet) ki bu yaklaşımda olası bir 4-4 fit durumunda deklaran cevapçı oluyor, ikincisi ise cevapçının 4’lü olmayan majörünü söylemesi (Ters Puppet). Böylece Ters Puppet oynarken deklaran açan olabiliyor fakat Ters Puppet’da cevapçıya 4-4 majör geldiğinde başka problem ortaya çıkıyor.
Erdinç Erbil
Erdinç Erbil
1 yorum:
Afşar Timuçin ne güzel anlatmış dizelerinde bizim kuşağı...Yine edebiyat defterinizi okudum sayfa sayfa.Selamlar,teşekkürler...
Yorum Gönder