*****
Youn Sun Nah - Jockey Full of Bourbon
http://www.youtube.com/watch?v=rgWefgUxH2Y
http://www.youtube.com/watch?v=rgWefgUxH2Y
*****
Nesneler bizim
onlara yüklediğimiz anlamlardan ibarettir.
İnsanlar da öyle.
John Berger
John Berger
*****
NASIL KONUŞMALI?
Sözümün akışını bozup güzel tümceler aramaktansa güzel
tümceleri bozup sözümün akışına uydurmayı daha doğru bulurum. Bir sözün
ardından koşmamalıyız, söz bizim ardımızdan koşmalı, işimize yaramalı. Söylediğimiz şeyler sözlerimizi almalı ve
dinleyenin kafasını öyle doldurmalı ki artık sözcüklerini hatırlayamasın. İster
kağıt üstünde olsun, ister ağızdan, benim sevdiğim konuşma, düpedüz, içten
gelen, lezzetli, şiirli, sıkı ve kısa kesen bir konuşmadır. Güç olsun, zararı
yok; ama sıkıcı olmasın; süsten, özentiden kaçsın düzensiz, gelişigüzel ve
korkmadan yürüsün. Dinleyen, her yediği lokmayı tadarak yesin.
*
Konuşma, Sueton'un, Julius Caesar'ın konuşması için dediği gibi, askerce olsun; ama ukalaca, avukatça, vaizce olmasın. Söylev sanatı, insanı söyleyeceğinden uzaklaştırıp kendi yoluna çeker. Gösteriş için herkesten başka türlü giyinmek, gülünç kılıklara girmek nasıl pısırıklık, korkaklıksa, konuşmada bilinmedik sözcükler, duyulmadık tümceler aramak da bir medreseli çocuk çabasıdır.
Montaigne/Denemeler- Felsefe Kulübü
*
Konuşma, Sueton'un, Julius Caesar'ın konuşması için dediği gibi, askerce olsun; ama ukalaca, avukatça, vaizce olmasın. Söylev sanatı, insanı söyleyeceğinden uzaklaştırıp kendi yoluna çeker. Gösteriş için herkesten başka türlü giyinmek, gülünç kılıklara girmek nasıl pısırıklık, korkaklıksa, konuşmada bilinmedik sözcükler, duyulmadık tümceler aramak da bir medreseli çocuk çabasıdır.
Montaigne/Denemeler- Felsefe Kulübü
*****
BEDENİNİN BEYAZ ATLASINI
Bedeninin beyaz
atlasını
yoklamaya başladım ateşten haçlarla.
Ağzım bir örümcekti gizli yolculukta.
Sende, arkanda, korkulu, arzulu.
Öyküler anlatmak sana alacakaranlığın kıyısında,
Güzel, hüzünlü, uysal, hüzünle dolmayasın diye sen.
Bir kuğu, bir ağaç, uzakta ve neşeli olan bir şey.
Üzümlerin zamanı, olgunlaşmanın ve meyvenin.
yoklamaya başladım ateşten haçlarla.
Ağzım bir örümcekti gizli yolculukta.
Sende, arkanda, korkulu, arzulu.
Öyküler anlatmak sana alacakaranlığın kıyısında,
Güzel, hüzünlü, uysal, hüzünle dolmayasın diye sen.
Bir kuğu, bir ağaç, uzakta ve neşeli olan bir şey.
Üzümlerin zamanı, olgunlaşmanın ve meyvenin.
*
Bir limanda
yaşayan ben, oradan seviyorum seni.
Düşle ve sessizlikle kesişti yalnızlık.
Kapatılmış içine denizin ve hüznün.
Suskun, çılgın, kıpırdatılmaz iki gondolcu arasında.
Düşle ve sessizlikle kesişti yalnızlık.
Kapatılmış içine denizin ve hüznün.
Suskun, çılgın, kıpırdatılmaz iki gondolcu arasında.
*
Dudakların ve
sesin arasında ölmekte olan bir şey var.
Kuş kanatlarıyla, kaygıyla ve unutuşla.
Balıkçı ağının suyu bırakışı gibi.
Titreyerek asıyor, benim güzel kızım, sadece bir kaç damlayı geriye.
Ve gene de bir şey var, şakıyan bu geçici sözcüklerin arasında.
Şakıyan bir şey ve yükselen açgözlü ağzıma.
Ah, seni o neşeli sözcüklerle övebilseydim!
Şakıyıp, yakıp, kaçabilseydim, bir delinin ellerindeki bir çan kulesi gibi
Benim hüzün dolu sevecenliğim, birden ne oluyor sana böyle?
En çetin ve en soğuk tepeye ulaştığımda,
Kapanıyor yüreğim gecenin çiçeği gibi.
Kuş kanatlarıyla, kaygıyla ve unutuşla.
Balıkçı ağının suyu bırakışı gibi.
Titreyerek asıyor, benim güzel kızım, sadece bir kaç damlayı geriye.
Ve gene de bir şey var, şakıyan bu geçici sözcüklerin arasında.
Şakıyan bir şey ve yükselen açgözlü ağzıma.
Ah, seni o neşeli sözcüklerle övebilseydim!
Şakıyıp, yakıp, kaçabilseydim, bir delinin ellerindeki bir çan kulesi gibi
Benim hüzün dolu sevecenliğim, birden ne oluyor sana böyle?
En çetin ve en soğuk tepeye ulaştığımda,
Kapanıyor yüreğim gecenin çiçeği gibi.
Pablo Neruda (1904-1973, Şili)
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy (“Yirmi Aşk Şiiri ve Umutsuz Bir Şarkı”dan)
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy (“Yirmi Aşk Şiiri ve Umutsuz Bir Şarkı”dan)
*****
GHESTEM
RAKİBİN BİR SEVİYESİ RENK
AÇIŞLARINA İKİ RENKLİ ELLER İLE MÜDAHALE
En yaygın müdahale türü MICHAEL’S Cue-Bid tir.
Rakibin 1 seviyesinde açtığı rengi 2 seviyesinde tekrarlamak, açış rengine
bağlı olarak müdahalecinin elindeki 5-5 majörler veya Minör+Majör renklerini
tanımlar. Örneğin rakibin 1 Karo açışına Müdahalecinin 2 Karo demesi Majörlerin
(Kör+Pik) 5-5 olduğunu gösterir. Rakip oyunu 1 Majör ile açmışsa Müdahalecinin
2 Majör demesi, açış majörü dışındaki diğer majör ile minörlerden herhangi
birinin 5-5 olduğunu gösterir. Müdahalecinin ortağı minör rengin hangisi
olduğunu bilemez, öğrenmek isterse 2 NT ile sorgular. Bu mahzurun ortadan
kaldırılması amacı ile usta Fransız oyuncu Ghestem tarafından bulunan
konvansiyona kendi ismi verilmiştir. Her konvansiyonda olduğu gibi bu
konvansiyonda bazı oyuncular tarafından değişikliklere uğratılarak farklı
şekillerde kullanılmaktadır.
GHESTEM CUE-BID
Bu konvansiyonda rakibin 1 seviyesinde açtığı
rengi 2 seviyesinde tekrarlamak en pahalı ve en ucuz renkleri tanımlar. Diğer
bir deyişle rakibin açış rengi dışında kalan üç renkten ortancası müdahalecinin
rengi değildir. Biz buna ortanca renk hariç diyoruz.
Örnekler
1 TREFL açışına 2 TREFL müdahalesi:
En
pahalı ve en ucuz renklerin (PİK+KARO) 5-5 olduğunu gösterir. Daha
anlaşılabilir olması için şöyle diyebiliriz. Oyun 1 Trefl ile açılınca geriye
Karo+Kör+Pik renkleri kalmaktadır. Müdahaleci 2 Trefl Cue-Bid i ile bu
renklerin ortancası hariç diğer renkler demektedir.
1 KARO açışına 2 KARO müdahalesi:
Kalan renklerden en ucuz ve en pahalı olan
Trefl ve Piklerin (5-5) olduğunu gösterir. Ortanca renk Kör hariçtir.
1 KÖR açışına 2 KÖR
Pik+Trefl gösterir.
1 PİK açışına 2 PİK
Kör+Trefl gösterir.
Rakibin 1 seviyesinde açtığı rengi
3 seviyesinde tekrarlamak (sıçramalı Cue-Bid), ortağa eğer bu rengi
kesiyorsan 3 NT oynayalım demektir. Sıçramalı Cue-Bid yapan Müdahalecinin
elinde genellikle yeterli löve kaynağı olabilecek uzun bir renk vardır.
Örneğin; 1TREFL açışa 3TREFL veya 1KARO açışına 3KARO yahut 1KÖR açışına 3KÖR
ve 1PİK açışa 3PİK. Müdahaleci bunların hepsinde ortağı rakibin açış rengini
kesiyorsa 3 NT demesini istiyor.
Rakibin 1 renk açışına 2 NT
müdahalesi
Alışılmamış (Unusual) NT de olduğu gibi
konuşulmamış en ucuz renkleri tanımlar. Diğer bir deyişle konuşulmamış en büyük
renk müdahalecinin rengi değildir. Örneğin 1 TREFL açışına 2 NT müdahalesi
konuşulmamış renklerden (Karo+Kör+Pik) en ucuzları Karo ve Kör göstermektedir
yani en büyük renk hariçtir. 1 KARO açışına 2 NT müdahalesi Trefl+Kör gösterir,
1 KÖR ve 1 PİK açışlarına 2 NT müdahalesi Minörleri (Trefl+Karo) gösterir.
Rakibin 1 Trefl açışı hariç diğer
renk açışlarına (1KARO/ 1KÖR/ 1PİK) 3 TREFL ile müdahale
İki pahalı rengi tanımlar. En ucuz renk
müdahalecinin rengi değildir. Örneğin 1 Karo açışına 3 TREFL müdahalesi Kör+Pik
gösterir, diğer bir deyişle 1 Karo açışından sonra Kalan renklerde en ucuz olan
renk Trefl müdahalecinin rengi değildir. 1 KÖR açışına 3 TREFL kalan en pahalı
iki renk Pik+Karo gösterir. 1 PİK açışına 3 TREFL müdahalesi Kör+Karo gösterir.
1 TREFL açışına 3 TREFL müdahalesi
İstisnadır, daha önce belirttiğimiz gibi
sıçramalı Cue-Bid olduğundan ortağından Trefl durdurucusu varsa 3 NT demesini
ister. Buna bağlı olarak 1 Trefl açışına karşı Pahalı renkleri göstermek
istersek (Kör+Pik) 2 KARO diyoruz.
Özetleyecek olursak:
A-Rakibin 1 seviyesindeki
rengini 2 seviyesinde Cue-Bid etmek ortanca renk hariç demektir. Kolaylık
olması açısından bunu ortanca anlamında (O) harfi ile gösterelim.
B-Rakibin 1 renk açışına 2 NT
demek, en büyük renk hariç demektir. (B) ile gösterelim.
C-Rakibin 1 Trefl hariç diğer
renk açışlarına 3 TREFL demek en küçük renk hariç demektir. Bunu da küçük
anlamında (K) harfi ile gösterelim.
Ghestem deyince OBK harflerini hatırlamak
konvansiyonu unutmamak açısından yararlı olabilir.
Bu konvansiyondan azami yararı sağlayabilmek
için müdahalecinin elinde
ya -12 OP veya 17+ OP olmalıdır. Müdahaleci 12 puandan az ise kendisinin vaat
ettiği renklerden birini ortağının seçmesi halinde PAS geçmelidir. Eğer
puanı 17 veya daha fazla ise ortağı tercihini belirttikten sonra başka bir
deklere vererek gücünü ortaya koymalıdır. Ortaklık anlaşmasına bağlı olarak
müdahalecinin okuyacağı yeni renk kısa rengi olabilir bu şart değildir,
ortaklıklar isterse başka bir anlaşma yapabilirler. Müdahaleci (13-16) OP olan
iki renkli ellerde önce büyük rengini okumalı rebidinde küçük rengini
göstermeli, Ghestem kullanılmamalıdır.
Yine ortaklık anlaşmasına bağlı olarak
istenirse (5-4) renklerle bu konvansiyon kullanılabilir. (Top & Bottom).
Ancak hangi rengin 4 kartlı hangisinin 5 kartlı olması hususunda önceden bir
anlaşma yaparlarsa daha kazançlı olurlar. Genel eğilim 5 kartlı rengin Minör
olması yönündedir, tersine anlaşma yapılabilir.
GHESTEM CUE-BID TOPLU GÖSTERİM
(1Trefl-3Trefl ve 1Trefl-2Karo istisna)
açıcı müdahaleci açıcı müdahaleci açıcı müdahaleci
1pik---2pik (trefl+kör)o...1kör---2kör (trefl+pik)o..1karo--2karo(trefl+pik)o.
1pik---2nt(trefl+karo)b…1kör---2nt(trefl+karo)b…1karo--2nt (trefl+kör)b.
1pik---3tref(karo+kör)k..1kör---3trefl(karo+pik)k..1karo--3trefl(kör+pik)k. “mehmet özyeşilbaş” a teşekkürler.
*****
AYRINTI İÇİN
http://www.bridgeguys.com/Conventions/Ghestem.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Ghestem
http://www.pattayabridge.com/conventions/Ghestem_main.htm
http://www.duralbridge.com/ghestem.htm
http://hobibric.tr.gg/GHESTEM.htm
3 yorum:
Paylaşım için teşekkürler...
GHESTEM OYNADIĞINI SÖYLEYEN ARKADAŞLAR BU PUAN ARALIKLARINA HİÇ DİKKAT ETMİYORLAR. BİLGİ İÇİN TEŞEKKÜRLER.
Her zaman gelen dağılım olmamakla birlikte, çok keskin sonuç veriyor. Emeğinize sağlık.
Yorum Gönder