Waltz of Roses ~ Eugen Doga -
Gramofon
***
İnsanın yaptığı yanlışlardan en büyüğü,
İnsanın yaptığı yanlışlardan en büyüğü,
başkaları karşısında gülünç olmaktan korkmasıdır.
Dostoyevski
Dostoyevski
***
11. ÇİZİM: SARKAÇ
Birdenbire yükseliyor
Bilinmez bir kuyudan
Bir araştırma
Anılarında senin
Bedeninin üzerinde bir sarkaç
Ya da bir mermi
Anlattılar sana ki o
Merkezi basıncı ölçecek
Ve bir Poe kişisi olarak
Duyumsadın kendini
Ne ki paniğe kapılmadın
Yalnızca bir sarkaç
Bedenin çekirdeğini ölçecek
Sebastiao Uchoa Leite, çeviren: İsmail Haydar Aksoy
Bilinmez bir kuyudan
Bir araştırma
Anılarında senin
Bedeninin üzerinde bir sarkaç
Ya da bir mermi
Anlattılar sana ki o
Merkezi basıncı ölçecek
Ve bir Poe kişisi olarak
Duyumsadın kendini
Ne ki paniğe kapılmadın
Yalnızca bir sarkaç
Bedenin çekirdeğini ölçecek
Sebastiao Uchoa Leite, çeviren: İsmail Haydar Aksoy
***
LEBENSOHL
Lebensohl konvansiyonu, Ken Lebensold tarafından bulunduğu söylenmekle
birlikte, ilk kez Bridge World dergisindeki bir makalede yer almıştır.
Makalenin yazarı konvansiyona, Lebensold’un ismini vermek istemiş ancak üstadın
ismini yanlış yazdığından konvansiyonun ismi Lebensohl olarak kalmıştır.
Lebensohl konvansiyonunun fonksiyonu, 1
Sanzatu açışına rakibin müdahalesinden sonra el tanımlamasına izin vermesidir.
Cevapçının deklareleri şöyledir:
1) Hemen 3 Sanzatu’ya sıçramak zon için yetecek değer gösterir
ancak araya girilen renkten durdurucuyu inkar eder.
2) Cevapçının Cue-Bid’i Stayman’dır,
açıcıdan dörtlü majörünü göstermesini ister. Bu artırma ayrıca, araya girilen
renkten durdurucuyu inkar eder. Cue-Bid yapan oyuncunun değerleri zona
yetmelidir.
3) Araya girişten sonra iki seviyesinde okunan renk
natüreldir ve forsing değildir.
Cevapçıda
limite değerler ve okuduğu renkten en az beş parça uzunluk vardır.
4) Üç
seviyesinde yeni bir renk yine en az beş parça uzunluk gösterir ancak bu
forsing’tir. Anlaşmayla, ortaklar yalnızca üç
seviyesindeki majörü forsing olarak kullanmayı tercih edebilir çünkü güzel bir
el ve minörleri olan cevapçı rekabete bir çok kez 3 Sanzatu ile katılır. Eğer
bu anlaşma varsa, 3 seviyesinde minör okumak tıpkı daha önce anlatılan, 1
Sanzatuya müdahale olmadan direkt 3 seviyesinde minörden sıçramak gibi
davettir.
*
Konvansiyonun özü, aktarma 2 Sanzatu’dan
sonra yukarıdaki anlaşmaların kullanılabilmesidir. Cevapçının, müdahaleden sonra 2 Sanzatu’su açıcıdan
3 Trefl demesini ister.
Açıcı, kendisinden istendiği gibi 3
Trefl dediğinde cevapçının devamı şöyledir:
1) 3 Sanzatu deklaresi araya
girilen renkten durdurucu ve zona yetecek değer gösterir. Araya girilen renkten
durdurucu yokken cevapçı yukarıda bahsedildiği gibi, direkt olarak 3 Sanzatu’ya
yükselir.
2) Araya girilen renkten Cue-Bid,
Stayman’dır ve açıcıdan dört kartlı minör sorar ancak bu artırma araya girilen
renkten durdurucu da gösterir. Durdurucu yokken cevapçı yukarıda söylendiği
gibi hemen Cue-Bid yapar. Cevapçının değerleri yine zona yetecek kadar olmalı.
3) Cevapçı iki seviyesinde
gösteremediği yeni rengi 2 Sanzatu’dan sonra gösterir. Bu, natürel ve
non-forsing’tir. Rengi iki seviyesinde göstermek mümkünken cevapçı Lebensohl’ü
kullanıp üç seviyesinde okursa bu davettir. Cevapçıda bu renk en az beş
parçadır ve açıcıdan zon ile part skor arasında tercih yapmasını ister.
4) Araya giriş natürel 2 Trefl
ise, cevapçının aktarmadan sonraki 3 Karo’su Stayman’dır ve Trefl’den durdurucu
vaad eder. Cevapçı Karo’dan oynamak istiyorsa zayıf elle 2 Karo, davet
değerleriyle direkt 3 Karo’ya sıçrayabilir. 2 Trefl ile araya giriş artifisyel
ve ikinci turda göstermek üzere tek renkli el gösteriyorsa (Bu çok popüler
Hamilton veya Cappelletti konvansiyonunun parçasıdır), cevapçı Lebensohl
konvansiyonunu kullanmaz. Bu artırmada cevapçının kontru Stayman iken, diğer tüm
deklareler hiç araya girilmemiş gibi verilir.
2 Sanzatu natürel olarak söylenemediği için, araya girişe atılan kontr,
dengeli el ve 2 Sanzatu’ya yükselme değerleri gösterir.
Kontr, araya girilen renkten de en az iki parça vaad eder. Kontr ceza olmadığından
(ancak açıcı bunu cezaya çevirmekte serbesttir) alert gerekir.
“ferudun cangurus- 2.1 sistemi”
1 yorum:
Sevdiğimiz Dostoyevski-şiir okuması ve kısa bir dinlenceden sonra yine öğretici briç bilgileri çok iyi geldi. Teşekkürler.
Yorum Gönder