23 Eylül 2013 Pazartesi

Birinci İkinci ve Dördüncü Pozisyonda Oyun Açış Kurallar

görsel. deviantart
*****
Mozart, Adagio in C major, K 356 617a, Piano
*****

Latife Tekin
Akşam Kitap’taki söyleşisi:
Kötü olduğunu hissettiğim şeyi söylemezsem beni zehirleyecek zannediyorum! 
Bu tamamen temiz ve duru kalmak için yaptığım kişisel bir şey.
*****
YOLCU
Akdeniz kazan,
yüreğim kepçe
dönüp, dolaşıp durdum
turuncu sokaklar
boyunca.
Elimde bir mavi
çiçek kaldı.
Ben soldum,
o solmadı.
Ahmet ERHAN

*****
YİRMİ KURALI
1 ve 2. Pozisyonlar için kural:
Sınırdaysak (11-12 Puan) ve kararsızsak, "20 Kuralı" nı uygulayabiliriz: 
Onör puanımıza en uzun iki rengimizdeki kart sayılarının toplamını ekleyiniz. 
Toplam 20 veya daha fazla çıkarsa oyunu açar, değilse pas geçeriz.
Gözümüz piklerde olmalıdır.
*
ONBEŞ KURALI
4. Pozisyon için kural:
PAS…..PAS…..PAS…..?
3 pastan sonra 4. pozisyonda oturan oyuncuysak açış için yeterli puanımız yoksa  açıp açmama konusunda karar için Max Hardy ve Marty Bergen tarafından geliştirilen Don Pearson’a atfen “Pearson Points” diye adlandırılan  “15 Kuralı”nı  uygulayabiliriz.
Elimizdeki 13 kartın rengine ve dağılımını dikkate almadan
a. Onör puanlarının toplamına pik rengindeki kartların sayısı ekleriz.
b. Toplam 15 ya da 15’ten büyükse kart sayısı en uzun renkle açılabilir.
Pik rengindeki kartlara önem verilmesindeki amaç piki kontrol altında tutmaktır. Mantık rakiplerin üste konuşmaya cesaret edemeyecekleri, etseler de zararlı çıkacakları varsayımına dayanıyor.

Hiç yorum yok: