22 Ekim 2013 Salı

Aspro

My Sweet and Tender Beast - Waltz by Eugen Doga
***
Kimseyi övmeyen,
kimseye küsmeyen,
kimseden yakınmayan,
kimseyi suçlamayan olgun insandır.
Epiktetos
***
ŞARKI SÖYLEMEYE GELMEDİM
Şarkı söylemeye gelmedim ben, götürün başımdan gitarı.
Hayır hayır, belge falan hazırladığım yok
ermişler katına atanmak için ölümümden sonra.
Yüzüme bakmaya geldim ben gözyaşlarında
denize akıp giden gözyaşlarında
ırmaklarla
bulutlarla...
kuyunun dibinde gizlenen gözyaşlarında,
gecede
ve kanda...
*
Dünyanın bütün gözyaşlarında yüzüme bakmaya geldim
Ve bir damla cıva, bir damla ağıt, bir damlacık olsun
            kendi ağıtlarımdan katmaya
gelecek olanların beni görebilecekleri, kendilerini
            tanıyabilecekleri o uçsuz bucaksız aynaya.
Yeniden duymak için geldim şu atalar sözünü karanlıklarda:
Alın terinle kazanacaksın ekmeğini
ve ışık acısındadır gözlerinin.
Kaynağıdır gözler ışığın ve gözyaşlarının.
Leon Felipe, çeviren: Özdemir İnce

*****
ASPRO
Terence Reese tarafından Astro konvansiyonu üzerine geliştirilmiştir. 
Trefl Landy’ye benzer, ancak 5 parça rengi ikinci konuşmasında 2.Oyuncu deklare eder. 
Burada amaç puan olan eli yere açtırmamaktır. 
1 Sanzatu açışı üzerine yine 2 Trefl ile yapılan müdahaledir. 
En az 5-4 majör gösterir. 
Dördüncü oyuncu 2 Karo konuşmak durumundadır. 
2.Oyuncu ikinci turda 5 parça olan rengini söyler. 
4.Oyuncu beğenmezse diğer majöre değiştirir.
*
Aynı konvansiyon 6-5 yada 6-6 dağılımları göstermek için de uygulanabilir. 

Bu durumda 1 Sanzatu açış üzerine müdahale olarak;

- 2 Sanzatu Siyah renkleri
- 3 Trefl Minör renkleri
- 3 Karo Kırmızı renkleri
- 3 Kör Majör renkleri gösterir.
“duralbridge”

Hiç yorum yok: