***
Tarrega Sueno David Russell
***
Suçlu her zaman avukat bulur,
masum ise bazen.
Düşüş / La Chute.. - Albert Camus
Düşüş / La Chute.. - Albert Camus
***
KIŞTAN ÜŞÜYEN VİRGÜL
Defterin bir çok sayfasını koparmışlar,
Defterin bir çok sayfasını koparmışlar,
Örtünemez artık
virgül bazı sayfalarla,
Kış gelir, virgül
üşür,
Kış insanı üşütür,
Üşenen hayvanlar
da
Girip toprağın
altına
Uyurlar,
Toprağın
sayfalarını koparmamışlar.
*
Çocukların
sayfaları her kış koparılır.
Kar toplarıyla
voleybol oynayan
Ağaçlarla,
Her çocuğun
defterinde
Bir çok sayfası
olmayan
Bir çok güzel
virgül vardır.
*
Virgül kıştan
üşür,
Çünkü kış gelince
koparılır
Artık kalmayan
öğrenciliğin,
Artık kalmayan
tembelliğin sayfaları...
Ülkü TAMER
***
GENEL SİSTEM PRENSİPLERİ
1. Oyunu renkle açan, ortağının renk
cevabına 1 konuşma daha vaat eder.
2. Oyun bir renkle açıldığında cevapçının 2
seviyesinde sıçramasız renk cevabı bir konuşma daha vaat eder.
3. Yarışmasız artırmalarda cevapçının
her yeni renginin zorlayıcı olduğu konuşma yaklaşımı (Approach Zorlayıcı), yer
ekonomisi yönünden etkili bir konuşma tekniği olarak uygulanır.
4. Önce majör fiti aranır ve fit varsa
majör oyunu oynanır.
5. Majör fiti yok ise, NT araştırması
yapılır.
6. Beş minör oyunundan kaçınılır. Uzun
minör ellerinde, şilem ihtimali yok ise, 3NT tercih edilir.
7. Fit (varsa) mutlaka gösterilir.
İkinci bir renkte fit aranmaz. Fiti
saklamak (!), kötü briçtir.
8. Renkte inat ve ısrar edilmez. Ortağın
fit gösteremediği renklerde, serbestçe yapılan tekrarlar (rebid) BİLGİDİR. O
renkte kalite ve uzunluk (6+) vaat eder.
9. İyi briçte kuvvet göstermek için ilk
turda sıçramak terk edilmiştir (Yer Ekonomisi Prensibi). Artırmalarda
sıçramaların özel anlamı vardır.
Bu cümleden
olarak:
a. İlk turdaki sıçramalar, konvansiyonel değil ise ZAYIFLIK,
b. İkinci ve diğer turdaki sıçramalar KUVVET gösterir.
10. İlk turdaki sıçramalar kısıtlandığı için, cevapçının (5)6
Puanıyla “Konuşmaları Açık Tutması” ve Açana bir konuşma fırsatı daha yaratması
hayati önemdedir.
*
ÖNEMLİ: Minör ya da kozsuz açılan ellerde MAJÖR
ARAŞTIRMASI yapmak, cevapçının birinci görevidir. Cevapçı, minör açışları
karşısında 6 puanıyla ve kozsuz (NT) karşısında da 8 puanıyla 4 kartlı majörünü
mutlaka gösterir.
ELLERİN GÜCÜ
oyunu açan
cevapçı
min. açış eli 12-14
pas eli 0-5
max. açış
eli 15-16
zayıf min. 6-7
davet
eli 17-19
zayıf max. 8-10
oyun
eli 20-22 davet eli 10-12
kuvvetli
el 23+
kuvvetli el 13+
zayıf açış
eli 6-11
baraj (preempt.)
eli 6-9
Bu kuvvet
tanımları göz önüne alınarak aşağıdaki Sistem
Prensibi ortaya konulmuştur.
a. 13+ puan ile açtığı bilinen ortağı karşısında
cevapçı, 6+ puanı ile konuşmayı açık tutacak,
b. 10-11 puanı ile davet konuşması,
c. 13-15 puanı ile oyun (zon) konuşması,
d. 16+ puanı ile de şilem daveti konuşması
yapmayı plânlayacaktır.
*
ÖNEMLİ NOT: Burada gösterilen puanlar düşünme
sistematiğini izah edebilmek amacıyla verilmiştir. Aslında; briç elinin doğru
değerlendirilmesi ve elin el (trick) kazanma gücünün tam olarak tespiti, daha
doğru bir yaklaşımdır. İyi bir briç oyuncusu, PUAN SAYMA SİSTEMİNİN KÖLESİ
OLMAMALI, ELİNİN EFENDİSİ OLMALIDIR. Ayrıca, her güzelce elle “Oyunu mutlaka
bizim ekibimiz oynamalı!” şeklinde bir düşünce yanlıştır. Briç kararları
“Skor”a göre verilmelidir ve Savunma Oyunu da, Briç konsepti içerisindedir.
Uzun soluklu turnuvalarda başarı İYİ SAVUNMA yapabilmekten geçer.
“emin yaykın.
sorularda briç”
1 yorum:
Virgül bitmeyen bir cümlenin noktasız uzantısıdır. Teşekkürler!
Yorum Gönder