Luigi
Boccherini: Minuetto
*****Kültür nedir?
Her şey unutulduğunda, unutulmayana
kültür denir.
Selma Lagerlof
Selma Lagerlof
*****
Sınıf Savaşı
Dünyanın hiçbir yerinde, hiçbir
zaman “sınıf savaşı” denilen şey, sınıflar arasında cereyan etmez. Yani bir
tarafta işçi Mehmet, öbür tarafta da fabrikatör Abdurrahman Bey yoktur.
Sınıf savaşı odur ki, bir taraf
kendisi savaşır, diğer taraf kendisi için savaşacak kerizler bulur! Bir taraf
kendi canını ortaya koyar, diğer taraf başkalarının canını bozuk para gibi
harcar! Ya bunun için üç kuruş para verir ya da başka yollar bulur.
Milliyetçilik, dinin sömürülmesi, vatan millet Sakarya, hep bunun için vardır.
Hiçbir devrimde barikat başında
Rotschild, Rockefeller, Sabancı’ya rastlayamazsınız; savaş her zaman yoksullar
ve yine yoksullar arasında sürer. Cephede can veren tek bankacı yoktur,
şehitlikler onlar için değildir; onlar yataklarında ölürler.
(M.Ender Öndeş - Ö Gündem)
(M.Ender Öndeş - Ö Gündem)
*****
YALNIZLIK
Gece gündüz seninle gezer yalnızlık;
adımlarının önünde düşlediğin
adımlarındır kimi zaman.
Biraz sonradır yani;
sen buradayken
mutfağa gidip sana dönen sendir.
Kapıyı kilitledim mi’dir yürüdükçe,
musluğu kapattım mı’dır.
Ya da kollarının salınımında
bir afişin rengini duymaktır ansızın
bir tekerleğin ağırlığını
ayak izlerinde görmektir.
Yalnızlık düşen bir bardak sesidir
dönüp baktığın
kırılan şarap şişesidir ya da
ağzındaki cümleyi kana bulayan.
Yalnızlık hadi gidelim’dir çoğu kez,
hadi n’olursun.
adımlarının önünde düşlediğin
adımlarındır kimi zaman.
Biraz sonradır yani;
sen buradayken
mutfağa gidip sana dönen sendir.
Kapıyı kilitledim mi’dir yürüdükçe,
musluğu kapattım mı’dır.
Ya da kollarının salınımında
bir afişin rengini duymaktır ansızın
bir tekerleğin ağırlığını
ayak izlerinde görmektir.
Yalnızlık düşen bir bardak sesidir
dönüp baktığın
kırılan şarap şişesidir ya da
ağzındaki cümleyi kana bulayan.
Yalnızlık hadi gidelim’dir çoğu kez,
hadi n’olursun.
Hasan Ali Topbaş
****
UYANDIRMA (BALANCİNG)
Çok tehlikelidir. Fitlerimizden emin
olmalıyız.
-- Dengesiz veya 5 kart rengi
olan elle 1 seviyesinde konuşmaya gir ve çık.
-- Dengeli ellerle veya TOX
için şeklen uygun olmayan elle konuşmaya girme.
kompetitif balancing yap.
-- Amacımız, rakiplerin
üzerine konuşmak olmayacak, rakibi 1 seviye yukarı çıkarmaktır.
-- Kompetitif balancingten
sonra tutuş göstermek gerekmez. Sıçramalı tutuşu ve
Cue-bidi aklınıza getirmeyin.
Kural 1: Eğer rakipler tutuşmuş ve 2 seviyesinde
kalmışlarsa balans edeceğiz.
Kural 2: Eğer rakipler fit bulamamışlarsa her zaman
balans etmeyeceğiz. Fit bulamamış rakibe karşı balans tehlikelidir.
Balans, şu kriterler bir araya gelince
yapılır
8 kart fiti olan rakibi 2
seviyesinde oynatma
Tercih konuşmaları ile tutuş
konuşmalarını birbirinden ayır.
Davet konuşması yapılmamış
olmalıdır.
--Balans yaparken oyunu çıkaracağız
anlamı çıkarılmasın. Rakibin alacağı sayıdan,
bizim vereceğimiz sayı az olmalıdır.
-- Balansing, ortaktaki güce
güvenerek konuşmaktır. 3 seviyesine çıkmak risklidir.
--1 Seviyesinde overcall yapma
fırsatı varken yapmamış oyuncuda, 5 kart majör olmayacağını bileceğiz. Onun için 2 majör gibi
balansları 4 kart olarak kabulleneceğiz. Bu oyuncu dbl diyerek balans
ettiğinde 4 kart majörü olmadığını düşünebiliriz.
-- Rakiplerin rengi pikse, kontr
diye balans ettiğimizde 4 kart kör ve 4 kart minör gösteririz.
-- 2 NT diyerek balans ettiğimizde
minörlerde 4 er kart gösteririz.
Uyandırma yaparken öncelik sıramız:
5 kart majör ile
6 kart minör ile
1 NT
Dbl
4 kart renkle
Pas
Overcal pozisyonunda
Uyandırma pozisyonunda
RTXX
------ ------ ------- 1
Karo ------
1 Karo Pas Pas
QXXX
Pas
Dbl
XX
RVX
---- 1
Kör
Pas Pas
Pas, 0-6 puan veya 9 puana kadar,
rakip renk uzunsa
Dbl, 8-13 puan diğer renklere fit
veya 14+ puan
1 Pik, 7-13 puan 5 kart(1 seviyesi
uyandırması 4 kartla olabilir)
1 NT, 10-15 puan rakip renkte stoper
2 Trefl, 7-13 puan 5 kart
2 Karo, 7-13 puan 5 kart
2 Kör, michaels cue-bid
2 Pik, 6 kart 12-15 puan. Balansta
preemptif olmaz
2 NT, 19-21 dengelirakip renkte
stoper var
3 Trefl-Karo, Çok iyi renk, 3NT
odaklı, rakip renkte stoper yok
3 Kör, stoper sorusu, uzun minör var
kuvvetlice
3 Pik, 7 kart preemptif açıştan
biraz daha iyi
3 NT, oynamak için, uzun minöre
dayalı, rakip renkte stoper
1- Renk söyleyerek uyandırma:
Basit renk: 5 kart 7-13 puan, 1
seviyesinde 4 kartla olabilir.(14+ puanla önce dbl sonra renk)
2 seviyesine sıçramalı renk: 6 kart
12-15 puan
3 seviyesine sıçramalı renk: 7 kart
preemptif 3 açıştan iyi el Zon, yapacağımı umuyorum
--- 1
karo Pas
Pas
1 Pik, 5 kart 7-13 puan Pas Pas, 0-11 pua
1 NT,11-13 rakip renkte stoper,12-13 isen davet
1 Pik, 5 kart 7-13 puan Pas Pas, 0-11 pua
1 NT,11-13 rakip renkte stoper,12-13 isen davet
2 Trefl, 5 kart 12-14 puan karo stoperi yok
2 karo, cue-bid 13+ puan, 10-11 isen davet
2
Kör, max 8 puan, 6 kart zayıf renk
2
NT, 13-15 puan, rakip renkte stoper
3 NT, 16+ puan,
karo uzun
2
Pik, 6-10 puan tutuş
*
İSTİSNA
İSTİSNA --1 Karo Pas Pas VXXXX
1
Kör Pas 1
Pik X
AXXX
RXX
gibi ellerle 1 Pik dedik. Körden
kaçış konuşmasıdır
Uyandıranın ortağının konuşması:
Pas, 7-9 puan (Bu puanla zon
yapabilecek eli varsa önce cue-bid yapar sonra zon der
Basit tutuş, 10-11 puan. Şayet açıcı
konuşursa sadece fit vaateder 0-10 puan
Sıçrayarak tutuş, 4 kart tutuş,
10-11 puan
4 Majör, 12-14 puan, 4 kart tutuş,
yapmayı umut ediyor.
Cue-bid, majöre cue-bid 3 kart vaat
eder. 1011 ile zon davetidir.
Uyandıranın NT konuşmaları
1 NT, 11-13 puan
2 NT (sıçrayarak), 13-15 puan
Kontrla uyandırma
Tip 1 Dbl: 8-13 puan her renge 3
kart fit
Tip 2 Dbl:14+ puan herhangi dağılım
--------
1 Karo
Pas
Pas
Dbl
Pas
Pas, karoyu cezaya çevirdi
1
NT, 6-11 stoper var
1 kör-Pik-2 Trfl, naturel, 0-11 puan
2 karo, 14+ veya 9-11 puan majörler4+4
2 Kör-Pik, 12-13 puan 4 kart
2 NT, 12-14 puan stoper var
3 Trefl, 12-14 puan 5 kart
1- ARXX
---- 1 karo Pas
Pas
QTXX Dbl
Pas
1 Kör, 0-11 Pas
X Pas
RXXX
2- ARXX
----
1 Karo Pas Pas
RVXX
Dbl
Pas 1 Kör Pas
X
3 Kör ,
davet
AXXX
3- AXXX
---- 1
karo Pas Pas
QVXX Dbl Pas
1 Kör 2
karo
XX 2
Kör, yarışmak için
AXX
Cue-bid 4 kart majör araştırmasıdır.
9-11 puanla 4 kart majör
araştırmasıdır.
--------- 1 Kör Pas Pas QTXX
Dbl
Pas 2 Kör 4
kart pik sorusu 9-11 RXX
RX
ATXX
NT Tercihleri
Uyandırma kontru mecburiyetten
dolayı TOX’a göre daha zayıf ellerle atıldığından dikkatli olmalıdır. NT
konuşmalarımızda stoperlerimizin durdurucu değerleri TOX’a göre fazladır.
2 NT konuşmamız 12-14 gösterir. TOX
atanın eli uygun dağılımla 7-8 puan olabileceğini unutmayın.
Ceza pası
Açış renginde uzunluk ve markalarla
pas denir. Pas demeden önce şu konuları anlayın.
1- Ortağınızın uyandırma kontru 4441, 5440
gibi elle ve 7-8 puanla olabilir. Yeterince defans löveniz var mı?
2- Batırmak için beklediğiniz kuvvete siz zon
yapıyor olabilirsiniz.
3- Uzun kozdan daha önemlisi uygun koz
markalarının olması daha iyidir.
4- Sınırlı ellerle defans yapmaktansa
konuşmayı tercih ederiz.
1) QXXX
----- 1
Trefl Pas Pas XX
RVX
Dbl Pas 1
Kör Pas AVXX
RXXX
Pas Pas QXXX
XX RXX
2) AVTXX
---- 1 Trefl Pas Pas XX
RQX Dbl,
7-13 Pas 2
Kör,12-13 Pas AVXX
RVX 2 Pik, 5 kart
14+ Pas 2 NT, pik tutuş yok Pas QXXX
XX 3
Kör Pas 3
NT Pas AVX
3) AR
------- 1
Trefl
Pas Pas VXXX
AQXXX Dbl,
8-13 2
Trefl Pas Pas TXXX
AVX Dbl,
* Pas 2 Kör, basit Pas XX
VX 3
Trefl
** Pas 4
Kör AXX
* Yarışma için, rakip rengin kısa
olduğu elle10+puan, veya kuvvetli elle yapılır.
** 2 Dbl’dan sonra renk okudu 18+
puan
4) RQX
---- 1
Trefl Pas Pas AX
RVXX
Dbl Pas
2 Trefl,Cue-bid 14+ Pas AQXX
QXXX 2
Kör Pas
3 Kör Pas RVX
XX 4
Kör Pas TXXX
5) X
----- 1 Pik Pas
Pas AQXX
QXXX Dbl, 8-13 puan Pas 1 NT, max11 puan
Pas RX
AQXX
Pas Pas VTX
QXXX VXXX
6) AQVX ---- 1 Kör Pas Pas RXX
-- Dbl Pas 2 NT,
12-14 Pas VTXXX
XXX 3Trefl,14+ dağılım
uygun Pas 3
Karo, tutuş Pas AX
RQT987 3 Kör,
cue-bid Pas 3 Pik, cue bid Pas AVX
4
Kör,EKCB Pas 5 trefl,2 KC+köz
Q
7) RQX
----- 1 Trefl
Pas
Pas XX
RVXX
Dbl 2 Trefl 2 Kör,
6-11 AXXX
QXXX RXX
XX QXXX
*
Uyandırma (balancing) NT
Uyandırma (balancing) NT
7-9 puan: 7-9 puanla overcall veya dbl
10-15 puan: Rakip renkte stoper varsa 1 NT ile
uyandıracağız. Stoperimiz yoksa ve her renge tutuşumuz varsa dbl diyeceğiz. Bu da yoksa overcall yaparız. Uyandırma
NT den
sonra stayman ve jacoby tr devam
eder.
16-18 puan: Önce dbl, sonra NT diyeceğiz. (1NT=10-15
puan)
19-21 puan: 2NT, Puppet ve Jacoby devam
eder.(Uyandırmada unusual 2NT oynanmıyor)
22-24 puan: Önce dbl, sonra sıçrayarak NT okunur.
NOT: Balancing NT ye oyunu açan tekrar
konuşursa sistem çalışmaz. Ancak açan kuvvet gösteren Dbl atarsa, NT açışımızdan kaçış yöntemini uygularız.
1- Uyandıran Ortağı
1 NT, 10-15
puan
2 Trefl, limit soran stayman
2 Karo,
10-11 puan 4 kart majör yok
2 Kör,
10-11 puan, 4 kart, pikte 4 kart olabilir
2 Pik,
10-11 puan, 4 kart
2 NT, 12-13
puan, ortak tekrar stayman yapabilir
3 Trefl,
14-15 puan majörler 4+4 kart
3 Karo,
14-15 puan 4 kart majör yok
3 Kör,
14-15 puan 4 kart, pikte 4 kart olabilir
3 Pik,
14-15 puan, 4 kart
2- 1 NT, 10-15
2
NT, 12+ davet
3- 1 NT, 10-15
2
Trefl, limit soran stayman
2 Karo,
10-11 puan, 4 majör yok 2 NT, sign off
4- 1 NT, 10-15
2
Trefl
2 Kör,
10-11 puan 4 kart 2 NT, sign off
5- 1 NT, 10-15 2 trefl
2 Kör,
10-11 puan 4 kart 2 pik, 4 kart davet eli
2 NT, 4
kart pik yok
3 Pik, 4
kart
6- 1 NT, 10-15 2 Trefl, limit
soran stayman
2 NT, 12-13
puan
Pas
Trefl, tekrar stayman
7- 1 NT,10-15 2
Trefl, limit soran stayman
3 Trefl,
14-15 puan, majörler 4+4 kart 3 Karo, 4 kart kör.
(Transfer)
3
Kör, 4 kart pik. (Transfer )
3
NT, sign off. Limitin ne?
8- 1 NT, 10-15 2 Trefl,
limit soran stayman
3 Karo,
14-15 puan 4 kart majör yok 3 Kör, Pik 5 kart
3 Pik,
Kör 5 kart
3 NT,
sign off
2 Renkli ellerle uyandırma
2 Renkli elimiz zayıfsa overcall
yapacağız. Elimiz açar puansa michaels cue-bid yaparız.
Sıçramalı renk söylemek
2 Seviyesine sıçrama: 14-17 puan 6
kart
3 Seviyesine sıçrama: Preemptif 3
açacak elden biraz daha iyi olmalıdır.
Sıçramalı balans yapana, ortağı şu
konuşmaları yapabilir:
a. 2 NT, min. ortağın rengi 1-2 küçük kart,
rakip renkte stoper var
b. 3 Majör, 3 minör üzerine 3 majör overcall
yapılmadığından 5 kart olup renk iyi değildir.
Rakip renkte stoper olmadığını ve
elde bazı değerler olduğunu söylüyor.
c. Yeni renk, 1 seviyesinde overcall
yapılmamış bir renkse 4 kart olabilir, ve stoper yoktur. 1 seviyesinde overcall
yapılamayan bir renkse Renk+Tutuştur.
2
Pik
2 NT
3 Pik, 12-13 puan,
3 NT, değerler iyi, kısa rengim yok
14-15 puan
3 Renk, İyi renk 14-15 puan
4 Renk, kısa
Balancing üzerine rakip konuşursa
1- Kompetitif tutuş:
A) ------ 1 Karo Pas Pas
1 Kör 2 Trefl 2 Kör, 6-11 puan
A) ------ 1 Karo Pas Pas
1 Kör 2 Trefl 2 Kör, 6-11 puan
B) ------ 1 Pik Pas Pas
2
Kör 2 Pik 3
Kör, iyi tutuş ve elle yapılır
C) ---- 1 Pik Pas Pas
2
Trefl 2 Pik 3
Trefl, orta güçle yapabiliriz. Ortak 3NT ye alabilir.
2- Sıçrayarak tutuş:
----------- 1
Kör
Pas Pas
1
Pik
2 Kör 3 Pik, 10-12 puan 4
kart tutuş
3- Dbl
A) ------ -------- ------- 1 Karo
Pas Pas
Dbl, uyandırma 2
Karo
Dbl, ceza
B) ------- --------- ----------- 1 Karo
B) ------- --------- ----------- 1 Karo
Pas Pas Dbl,
uyandırma 2 Trefl
Dbl, ceza
C) QTXX --------- ------- -------- 1 Karo
V9XX Pas Pas Dbl 3 karo
X
Dbl, responsiv, açıcı uzun karo ve güçlü el
gösterdi
AVTX
AVTX
4- NT konuşmaları:
Kompetitif
durumda 2NT 13-15 puanla yapılır. Açıcının renk(ler)inden stoper gerekir.
------------ 1
Kör Pas
Pas XX
1
Pik
2 Karo 2
NT RTX
AVX
RVTXX
5- Yeni renk
-----------
1
Kör
Pas
Pas
1
Pik 2 Kör 3
Karo, 12-14 puan
6- Cue-bid
3
Seviyesinde cue-bid, tutuşu garanti eder.
7- Balans yapanın ortağı Pas
derse
Ortağın pası, bize 2 çıkarım verir.
Ortak zayıftır ve oyun açanın eli ortalamadan yüksektir. Buna bağlı olarak tekrar konuşma
sırası bize geldiğinde, konuşmak için daha iyi bir ele sahip olmalıyız.
Ancak konuşmak max. el vaat etmez.
A) RQ98
----- 1
Trefl
Pas Pas
AVXX
Dbl 2 Trefl Pas Pas
QXXX
Dbl
X
B) --------
1 Kör Pas
Pas XX
1
Pik 2
Kör Pas
Pas RV9X
Dbl
Pas Pas Q9X
RXXX
C) RQ9XX ---- 1 Karo Pas Pas
AV
Dbl
2 Trefl Pas 2
Karo
XX
2 Pik
RQXX
D) ARXXX
----- 1 Kör Pas Pas
X 1 Pik 2
Kör Pas Pas
AQXX Dbl
AXX
E) RQXXX
--------- 1
Kör
Pas Pas
X 1 Pik 2
Kör Pas Pas
RXXX
Db
QVX
8- Preemptif açışa balancing
Dbl, 9+ puan, rakip renk max 2 kart,
diğer renklere 3+ kart tutuş
Renk, 9-13 puan 5+ kart
Sıçrayarak renk, Kuvvetlice ve 6 kart
2 NT, 13-17 puan
Balans yaparken hesabımızı ortakta
7-8 puan vardır diye yaparız.
A) XX ----
3 Kör
Pas Pas
QX
Pas, 4 seviyesine çıkacak güvenliğimiz yok
ARQX
RVXXX
B) A
-----
3
Pik
Pas Pas
RXXX Pas,
ortakta umduğumuz 7-8 puanla 4 seviyesinde oynayamayız
RXXX
QVXX
C) XX
-----
3 Pik
Pas Pas XX
RQXX
pas AXXXX
XXX QXX
ARVX
4 seviyesi için balans yapamıyor QXX
NOT 1: Uyandırma kontrundan sonra, zon yapma
ihtimalimiz olduğunda lebensohl oynarız.
NOT 2: Sınırda ellerle riske girme mecburiyeti,
rakip renk kimde kısa ise ondadır.
D) AXXX
------------- 2
Kör Pas Pas RX
XXX
Dbl, 9+ puan Pas 3
Trefl Pas AXX
RVT9X
3
karo
Pas Pas Pas XXXX
R AXXX
E) QX
---------- 3
Trefl
Pas
Pas
VXXXXX 3 Kör, 9+ ortak 14 puanla pas geçmiş
olabilir.
QVX
AX
F) AXXX
---------
1 Kör
Pas Pas
- Dbl, rakip renk kısa olduğundan konuşmalıyım
- Dbl, rakip renk kısa olduğundan konuşmalıyım
XXXXX
AXXX
“Mehmet Özyeşilbaş”
TEŞEKKÜRLER
****
AYTINTI İÇİN
http://en.wikipedia.org/wiki/Balancing_%28bridge%29
http://www.bridgeguys.com/Conventions/Balancing.html
http://www.larryco.com/BridgeArticles/ArticleDetails.aspx?articleID=682
http://home.comcast.net/~kwbridge/bal1.htm
http://www.fourseasonsbridge.com/harold/advbridge_l20.htm
****
AYTINTI İÇİN
http://en.wikipedia.org/wiki/Balancing_%28bridge%29
http://www.bridgeguys.com/Conventions/Balancing.html
http://www.larryco.com/BridgeArticles/ArticleDetails.aspx?articleID=682
http://home.comcast.net/~kwbridge/bal1.htm
http://www.fourseasonsbridge.com/harold/advbridge_l20.htm
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder