“Bir insan, ilk
gurbete çıkışını hayatı boyunca unutmaz. Ailesinden, anne kokusundan, baba
güvencesinden ayrılışı bir de trenle olmuşsa.. ne zaman trenin sesini
duysa ürperir .. içindeki o çocuk ağlamaya başlar. Tesellisi de yoktur üstelik.”
Gülen Varol
*****
İnsanlar sana hakaret ettiklerinde,
onlara yanıt vermezsen bu da zorlarına
gider.
Sen sadece, “teşekkür ederim” diyerek
yoluna devam edersin.
Bunu hazmetmek zordur…
Çünkü, o kişinin egosunu derinden
incitir.
O seni aşağı, çamurun içine çekmeye
çalıştığı halde sen bunu reddettin.
O, şimdi orda tek başına kalmış oldu…
Yani bazen bazı insanları umursamamak en yerinde cevaptır.
Osho
*****
CAZ
Doğaçlama çalan bir caz grubu, açık
şekilde bir senfoni orkestrasından farklıdır; çünkü genel olarak her üye
kendisini, istediği gibi özgürce ifade eder. Fakat bunu diğer müzisyenlerin
kendilerini ifade etme performanslarını kavrayıcı bir duyarlılıkla
gerçekleştirir. Biçimlendirdikleri karmaşık uyum, ortak bir partisyona
dayanarak çalmaktan değil, her müzisyene ait özgür müzikal ifadenin
diğerlerinin özgür ifadesi için de bir kaynak oluşturmasından gelir.
Her bir çalgıcı müzikal olarak daha
belagatli ve etkileyici hale gelirken diğer müzisyenler bundan feyiz alarak
daha yükseklere çıkmaya sevk edilir. Burada özgürlük ile " bütünün çıkarı
" arasında bir çelişki yoktur, ama görüntü bütüncül olanın tersidir. Her
çalgıcı " bir bütüne " katkıda bulunsa da bunu ketum bir fedakarlıkla
değil, yalnızca kendini ifade ederek yapar. Kendini gerçekleştirme vardır; ama
yalnızca müziğin bütünlüğünde kendini kaybetme yoluyla. Başarı vardır ama bu,
kibirli bir başarı konusu değildir. Aksine başarı, yani müziğin kendisi,
müzisyenler arasındaki ilişkinin bir dolayımı olma vazifesi görür. Hem bu
sanatsal nitelikten elde edilen bir haz vardır hem de yetenekler özgürce
gerçekleştirildiği için serpilip gelişme duygusu içinde mutluluk. " Terry
Eagleton, Hayatın Anlamı
“bisgen.blogspot’ a teşekkürler”
*****
TİNDARİ’DE RÜZGÂR
Tindari, biliyorum seni
ılıman arasında geniş tepelerin,
sularının üstünde asılı duran
tanrının tatlı adalarının.
Bugün karşı koyarsın bana
ve zorla girersin içine kalbimin.
*
Havadar tepelere, uçurumlara
tırmanırım,
rüzgârı izleyerek çamların içindeki,
ve onların kalabalığı, hafifçe eşlik
ederek bana,
buhar gibi uçup gider havaya,
aşkın dalgası ve ses,
ve sen beni götürür sana,
sana ondan haksız yere çektiğim
kötülüğü, ve sessizliğin korkusunu,
gölgeyi,
- bir zamanlar emin, tatlılığın
sığınacak yeri -
ve ruhun ölümünü.
*
Bilinmez sana, o ülke
gittiğim her gün derin
gizemli heceleri beslemek için.
Değişik bir ışık soyar seni, arkasında
pencerelerin
giydirilen içinde gecenin,
ve bir başka sevinç benimkinden
yatar yaslanarak sana.
*
Haşindir sürgün
ve araştırma, ahenk için, sende sona
ermiş olan
değiştirir bugünü
erken büyümüş bir endişelenişe ölüm
için,
ve her aşk bir kalkandır üzüntüye,
sessiz bir merdiven kederin içinde,
beni tayin ettiğin yerde
acı ekmeğimi koparmaya.
*
Geri dön, huzur dolu Tindari,
kıpırdat beni, tatlı dost,
kendimi kayadan göğe kaldırmaya
korkuyu şekillendirebileyim diye,
onlar için bilmeyen
hangi derin rüzgâr araştırmıştı beni.
Salvatore Quasimodo, çeviren: Vehbi
Taşar
Not: 1959
da Nobel Edebiyat ödülünü kazanan Quasimado İkinci Dünya Harbi sırasında
İtalya’da Faşistlere karşı yapılan bir isyan hareketine karıştı. Bu yüzden
Faşistler tarafından yakalanıp Sicilya adasının kuzeyinde Messina şehrine yakın
Tindari isimli çok küçük bir kasabada sürgüne gönderildi. Çocukluğu Messina ve
Tindari’de geçen Quasimado’nun Fizik ve Matematikten üniversite diplomaları
olup uzun süre İtalyan hükümetinde inşaat mühendisi olarak çalışmıştır.
*****
ATAK
AS-RUADAN AS
AS-RUADAN AS
A-K ve
K-Q kombinasyonlarından “Standart Açılış” olarak kabul edilmiş bulunan Ruanın
açılması, üçüncü el oyuncusunu, asın ya da amın görünürde olmadığı durumlarda
tereddüde düşürebilir. Bu belirsizlik, AK kombinasyonunun olduğu ellerde asın,
KQ kombinasyonunun olduğu ellerde ruanın açılması ile ortadan kaldırılabilir.
A. Anlaşma
sadece kozlu oyunlarda uygulanır.
B. Anlaşma
sadece ilk kartın açılışlarında uygulanır.
C. Kozsuz
oyunlarda as açılmasının ifade ettiği özel anlam (Kuvvet gösterimi ve onörün
boşaltılması isteği) yürürlüktedir.
*
Bu
anlaşma ile üçüncü el, ilk kartın açılışını yapan oyuncudaki kombinasyonu tam
olarak bildiği için eşdeğer onör sinyalini daha rahat verecektir. As
açıldığında uanın varlığı bilindiği için, eşdeğer onör dam, rua açıldığında
eşdeğer onör vale ya da as olacaktır.
Üçüncü el
oyuncusu eşdeğer bir onörün yokluğunu bildiren, caydırıcı bir sinyal vermesine
rağmen, açılışı yapan aynı rengi oynamaya devam ederse, o renkte A K Q ya da A
K Q x x ya da A K Q J x x gibi kapalı bir kombinasyona sahip olduğu anlaşılır.
Tabii ki, bu şekilde devam etmek ya da etmemek kararı duruma göre değişebilir.
Bu
anlaşmanın tek bir dezavantajı ilk kartın açılışını yapan oyuncu ruası
olmaksızın as açılmak kararını verdiğinde, ortağının benzer bir tereddüde
düşmesidir. Böyle bir durumda 3 ncü el oyucusunun vereceği sinyal yanıltıcı
olacaktır. Ancak kozlu oyunlarında as açılmasını gerektiren haller çok nadir
olduğu için bu mahzur pek önemli sayılmayabilir.
Standart
açılışta kozsuz oyunlarda as ile başlamanın AQTxx, AKJTX, AKTxxx gibi çok
kuvvetli bir renk gösterdiği ve varsa onörün atılması istediğini belirmiş idik.
Bu husus aynen yürürlüktedir.
AK
kombinasyonunda Ruanın açılması aşağıdaki dört halde daha iyidir ve
uygulanmalıdır.
1. As ve Rua ikili (doubleton) ise ve bu
renge oyunun devamında çakmak isteğiniz varsa, ruayı açılın ve as ile devam
edin.
2. As ve Ruanın olduğu renk ortağınız
tarafından konuşuldu ise, ruayı açılın, yeri görün ve savunma planınızı gözden
geçirin. Ortağınızın sinyaline bakın ve gerekiyor ise as ile devam edin.
3. Artırma 5 ya da şlem seviyesinde ise ruayı açılın ve ss ile devam edin.
Bu durumda üçüncü el, tavır sinyali değil, sayı sinyali vermelidir.
4. Dekleran 3 ya da 4 seviyesinde bir baraj açışı (preempt) yaptıysa.
“eminyaykın,
ozur ortak”
görsel: flickr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder