J.S.Bach: Prelude, Fugue &
Allegro BWV 998 3. Allegro [Russel-guitar]
http://www.youtube.com/watch?v=XhIWjummxfI
http://www.youtube.com/watch?v=XhIWjummxfI
***
Düşerken şu iki şeyi asla
unutma:
Kimin seni ittiğini ve kimin seni tutmadığını.
Kimin seni ittiğini ve kimin seni tutmadığını.
Albert Camus
***
POPÜLER KÜLTÜR
"Popüler kültür
gündelik hayatın içinde kendiliğinden oluşmuyor.
Bu kültürü de oluşturan
birileri var: Egemen sınıflar, hakim gruplar...
Pop şarkılarından tutun,
tiyatro oyunlarına, gazete haberlerine kadar bütün bunlar belirli çevrelerin
kanaat önderlerinin yönlendirmeleriyle oluyor.
Popüler kültür denetlenen
bir kültürdür."
Ahmet Oktay
***
KUĞU EZGİSİ
Kuğuların ölüm öncesi
ezgileri şiirlerim,
Yalpalayan hayatımın kara
çarşaflı
bekçi gizleri.
Ne zamandır ertelediğim her
acı,
Çıt çıkarıyor artık,
başlıyor yeni bir ezgi,
-bu şiir -
Sendelerken yaşamım ve
bilinmez yönlerim,
Dost kalmak zorunda bana ve
sizlere!
Çünkü saldırgan olandan
kopmuştur o,
uykusunu bölen derin
arzudan.
Büyüsünü bir içtenlikten
alırsa
Kendi saf şiddetini yaşar
artık,
-bu şiir -
Kuramadığım güzelliklerin
sessiz görünümü,
ulaşılamayanın boyun eğen
yansısı,
Sevda ile seslenir sizlere!
Nilgün Marmara
***
NT AÇIŞINDAN SONRA YARIŞMA (COMPETITION)
Briç bir rekabet oyunudur. Taraflardan biri oyun
açtığında, diğer taraf genellikle rahatsız etmek, rahat konuşmalarına fırsat
vermemek, gerekirse oyunu ellerinden almak amacı ile araya girerek çeşitli
müdahalelerde bulunurlar. Oyunda kazanabilmek için bunlarla mücadele etmeyi
öğrenmek gereklidir. Aksi takdirde kaybedersiniz.
Rakip
DBL (Kontr) ile müdahale ederse:
Natürel ve konvansiyonel olarak eş değer el gösterimi
yahut ceza amaçlı olabilir.
(Capppeletti, Landy, Suction, Cansino, Ripstra v.b)
Veya (6+ Kart) bir renk gösteriyordur. (Dont, Two way NT,
Brozel, Astro, Aspro v.b) Cevapçı
konuşma yapmadan önce rakiplerin ne demek istediklerini mutlaka öğrenmeli ve
ona göre konuşmalıdır.
Sadece Süper Dont konvansiyonunda anlam belirsizdir. Bu
durum biraz sıkıntı yaratabilir.
DBL
ile müdahale, ikinci oyuncu tarafından yapılmışsa, Cevapçı;
DBL atılmamış (müdahale edilmemiş) gibi normal
konuşmalarını yapabilir. Bütün konvansiyonlar geçerlidir.
7-8 OP ve dengeli el ile RDBL (Sürkontr) atabilir.
Kaptanlık açıcıya geçer, isterse sürkonturlu olarak 1 NT oynar, oynamak
istemezse 4+ kartlı rengini gösterir. Eğer rakipler sürkonturdan kaçarlarsa
gösterecekleri her renk 4 kartla mutlaka konturlanmalıdır. Bu durumda koz atak
edilir.
Cevapçının gösterecek rengi ve/veya puanı yoksa (eli
zayıf ise), Pas geçebilir.
Cevapçının pas geçmesi halinde, Açıcı;
Oyunu yapabileceğini düşünüyorsa kesinlikle pas
geçmelidir.
Konturlu 1 NT oynamak istemezse, RDBL (sürkontur) atarak
ortağından yardım isteyebilir (S.O.S. sürkonturu). Bunun üzerine rakipler pas
geçerse, Cevapçı en ucuz 4+ kartlı rengini göstermelidir.
DBL üzerine Cevapçı pas geçerse, Yükselten pas geçmez ve
bir renk gösterirse, Açıcı;
Rakipleri batırabileceğini düşünüp Pas geçebilir. Bu
durumda rakipler oynayarak oyunu yaparlarsa part skor kazanırlar.
Açıcı rakiplerin oyunu yapabileceklerini düşünüp, onların
kazanacağı skordan daha az bir skor vermek için, yarışma amaçlı olarak feda
konuşması yapabilir. ( rakipler 2
seviyesinde majör oynayıp yaparlarsa 110 sayı kazanırlar, bu durumda bir batara
razı olarak 50 veya 100 sayı vermek daha akıllıca olur.) Zon durumuna dikkat!
Yükseltenin okuduğu renge kontur atabilir. Yükseltenin
okuduğu renk yapay ise (örneğin Dont Konvansiyonunda DBL müdahalesi üzerine,
Yükselten 2 Trefl ile röle yapar yani yapaydır ve Trefl ile ilgisi yoktur.),
Açıcının atacağı kontur atak gösterir. Yapay değilse, açıcının konturu okunan
renge cezadır.
Renk
ile müdahale:
Rakiplerin 2 Trefl ile müdahale etmeleri halinde, rakip
müdahale etmemiş gibi bütün konvansiyonlar geçerlidir. Cevapçının 2 Trefl
müdahalesine atacağı kontr Stayman anlamındadır (Çalınan konuşma), diğer bütün
konuşmalar aynen devam eder.
Diğer renk müdahalelerinde (2 Karo/2 Kör/2 Pik) Lebensohl
Konvansiyonu uygulanır. Sadece Teksas transfer devam eder.
LEBENSOHL
Rakibin okuduğu renge DBL, okunan renk natürel ise veya
konvansiyonel olarak kendisi ile birlikte bir başka rengi gösteriyorsa, okunan
renge cezadır.
Okunan renk yapay ise, yani kendisi dışındaki renkleri göstermek amacı
taşıyorsa atak
gösterir.
2
seviyesinde başka bir renk okumak, (0-7) OP ve 5+ kartlı bir renk gösterir.
Rakip müdahalesi üzerine, 2 NT dekleresi trefliye transferdir. Bu bir
emirdir.
3 seviyesinde
başka bir renk okumak, bir tur için forsingtir, 10+ OP ve 5+ kartlı bir renk
gösterir.
Rakibin okuduğu rengi 3 seviyesinde okumak Cue-Bid olur ve Stayman yerine
geçer, açıcıdan 4 kartlı majör sorar. Cevapçının majörlerinden biri veya
ikisi 4 kartlıdır. Rakibin okuduğu renk majörse, diğer majörün 4+ kart olduğunu
gösterir. Rakip renkten durdurucu yoktur.
3 NT dekleresi 10+ OP gösterir. Ancak rakip renkten keser yoktur. El
dengelidir ve 4+ kart majör yoktur.
LEBENSOHL KONUŞMALARI:
Açıcı. Müdahaleci Cevapçı
1 NT 2
(X) PASS (zayıf el, 5+ kartlı renk yok).
.............................................DBL (Okunan renk yapay
ise atak gösterir. Natürel veya ……………………………… Konvansiyonel olarak kendisi ile
birlikte bir başka rengi de ………………………………
gösteriyorsa, okunan renge ceza).
……………………………… 2 (Y) Zayıf el (0-7) OP.
Okunan renk 5+ Kart. Açıcı Pas geçer. Açıcı maksimum ise ve okunan
rengi 4 kartla tutuyorsa, 3 seviyesine çıkartabilir.
……………………………… 2 NT (Trefliye transfer.
Kabul mecburi)
……………………………… 3 (Y) Bir tur için
forsing. 10+ OP. Okunan renk 5+ kart)
………………………………. 3 (X) Cue-Bid. 4 kartlı majör soruyor. Cevapçının majörlerinden biri veya ikisi 4 kartlı. Rakibin rengi majör ise,diğer majör 4 kartlı. 8+ OP. Stayman. Rakip renkten durdurucu yok.
……………………………… 3 NT (Rakip renkten keser yok, dağılım dengeli, 4 kartlı majör yok. Rakip müdahale etmeseydi yine 3 NT diyecekti). Açıcıda rakip renkten durdurucu varsa pas geçer, yoksa iyi minörünü gösterir.
4 seviyesindeki cevaplar müdahale yapılmamış gibi devam eder.
4 seviyesindeki cevaplar müdahale yapılmamış gibi devam eder.
4 TREFL (Gerber)
4 KARO (Körlere Transfer-Teksas)
4 KÖR (Piklere Transfer-Teksas)
4 PİK (2 As-2 Rua veya 1 As-4 Rua)
4 NT
(Kantitatif 16+ OP)
5 NT (Kantitatif 20+ OP)
(X) Rakibin müdahale rengi.
(Y) Cevapçının rengi.
Trefl
transferinden sonra konuşmaların devamı:
Cevapçının Transferden sonra pas geçmesi 6+ kart Trefl ve zayıf el gösterir.
Cevapçıda rakip renkten durdurucu varsa, bunu 2 NT ile
Transferden sonra gösterir. Cevapçının Transferden sonra Cue-Bid yapması 8+ OP.
Rakip renkten durdurucu var ve diğer majör 4+ kartlı anlamındadır, Transferden
sonra 3 NT demesi 10+ OP. ve Rakip renkten durdurucu vaat eder.
Cevapçı, transferden sonra 3 seviyesinde ve rakibin
renginden ucuz bir renk okursa Sign-Off olur. Cevapçının eli zayıf ve okunan
renk 6+ kartlıdır. Örneğin rakip 2 KÖR ile müdahale ederse, cevapçının
Transferden sonra 3 KARO rebidi 6+ kart Karo ve zayıf el gösterir. Cevapçı çok
kuvvetli olmadıkça pas geçmelidir.
Cevapçı Transferden sonra rakip renkten daha pahalı bir
renk gösterirse 1 tur için forsing olur, okunan renk natürel ve 5+ kartlıdır.
açıcı Şlem düşünebilir. Örneğin rakip 2 Pik ile müdahale ederse, cevapçı
transferden sonra 4 seviyesinde bir renk gösterirse 5+ kartlı bir renk
gösteriyor ve eli güçlüdür. Üç seviyesinde (3 Karo/3 Kör-Rakip renkten ucuz) 6+
kart zayıf el anlamındadır. Rakip 2 Kör ile müdahale etmişse, cevapçının
Transferden sonra 3 PİK rebidi rakip renkten pahalı olduğu için yine
forsingtir.
Açıcı. Müdahaleci Cevapçı
1 NT. 2 (X) 2 NT (trefliye transfer)
3 TREFL PASS ( zayıf el, 6+ kart trefl)
3 (X-1) (zayıf
el, 6+ kart Renk). Sign-Off.
3 (X) Cue-Bid). Stayman anlamında. 8+
OP. Durdurucu var.
3/4
(X+1) Forsing. 5+ Kart, 10+ OP.
3 NT 10+ OP Rakip renkten durdurucu
var. Dengeli, majör yok
(X) Rakibin müdahale rengi:
(X-1) Cevapçının rengi. Rakibin okuduğu renkten ucuz.
(X+1) Cevapçının rengi. Rakibin okuduğu renkten pahalı.
Mehmet Özyeşilbaş’a teşekkürler.
AYRINTI İÇİN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder