Beethoven's Tempest Sonata mvt. 3 - Fazil Say
Negatif insanlara maruz
kalmak,
radyasyona maruz kalmak
gibidir.
Kısa süreli düşük
dozlara dayanabilirsiniz;
ancak sürekli maruz
kalmak sizi öldürür.
T. S. Eliot
***
Doğal olmak,
insanın verebileceği en
zor pozdur.
Oscar Wilde
***
DUVARLAR
Düşünmeden, acımadan,
utanmadan
kocaman yüksek duvarlar
ördüler dört yanıma.
Ve şimdi oturuyorum
böyle yoksun her umuttan.
Beynimi kemiriyor bu
yazgı, hep bu var aklımda;
oysa yapacak bunca şey
vardı dışarda.
Ah, önceden fark etmedim
örülürken duvarlar.
Ama ne duvarcının
gürültüsü, ne başka ses.
Sezdirmeden, beni
dünyanın dışında bıraktılar.
Constantino KAVAFİS
Çevirenler: Herkül
MİLLAS ve Özdemir İNCE
***
ÖFKE KONTROLÜ
***
BRİDGEMATE BORD SONUÇLARININ GİRİLMESİ
Hazırlıklar
tamamlandıktan sonra Bridgemate'lerin aktive edilmesi ve turnuvanın
başlatılması zamanı gelmiştir. Turnuva başladığında Bridgemate'ler grup ve masa
numaralarını ekranlarında göstereceklerdir.
OK tuşuna basıldığı zaman
Bridgemate'ler aktive edilmiş olurlar ve sunucuyla iletişime başlarlar.
Bridgemate'ler, oyuncu numaralarını sormak üzere ayarlanmışlarsa önce oyuncu
numaralarını sorar, ayarlanmamışsa direk olarak birinci turun skor giriş ekranına
geçer.
Oyuncu numaralarının girilmesi
İsterseniz
Bridgemate'lerin turnuvanın başında oyuncu numaralarını sormasını
sağlayabilirsiniz. Skorlama programlarının çoğunda oyuncu isimlerini Bridgemate
sisteminden almak için bir komut bulunmaktadır. Bu işlem turnuva direktörünün
(veya skorlama görevlisinin) oyuncu isimlerini girmek için zaman harcamasını
önler. Oyuncu numarası olmayanlar varsa numaralarını boş bırakabilirsiniz.
Turun başlangıcı
Her turun başlangıcında Bridgemate'ler tur numarasını,
o masada oynaması gereken çiftlerin numarasını ve bu çiftlerin hangi yönde
oturması gerektiğini ekranında gösterecektir. Ayrıca hangi bordların oynanacağı
da gösterilir. Bu sayede oyuncular doğru masaya doğru yönde oturduklarından ve
doğru bordları oynadıklarından emin olur.
Bridgemate'ler belirli bir süre
hiçbir tuşuna basılmazsa kendiliğinden kapanır. Bu sürenin varsayılan değeri 20
saniyedir, ancak 5 ila 60 saniye arasında herhangi bir değere ayar
yapabilirsiniz. Bridgemate'ler kendiliğinden kapandığında hiçbir veri kaybı
olmayacaktır. Bridgemate'leri açmak için tek yapmanız gereken OK tuşuna
basmaktır. Bridgemate kaldığı yerden işlemine devam edecektir. Burada amaç pil
tasarrufu yapmaktır.
Sonuçların girilmesi
Tur bilgilerinin doğru olduğunu gören oyuncular diledikleri
zaman Bridgemate'lere kendi masalarındaki sonuçları girebilirler. Kural olarak
Bridgemate'lere skoru girmekten kuzeydeki oyuncu, girilen skoru onaylamaktan
ise doğudaki oyuncu sorumludur.
Öncelikle oynanan bordun numarası
girilerek OK tuşuna basılır. Bridgemate sunucu ile gerçek zamanlı haberleşerek
girilen bord numarasının doğru olup olmadığını kontrol eder. Sunucuda tur
değişmeleri olduğu için herhangi bir yanlış bordu oynama durumunda
Bridgemate'ler numaranın yanlış olduğunu belirten bir ikaz verecek ve yanlış
bordun oynandığı farkedilecektir. Ayrıca aynı turda bir bord numarası başka bir
Bridgemate tarafından girilmişse Bridgemate bu bordu tekrar girmenize izin
vermeyecektir. Bu sayede girilen bir skorun yetkisiz biri tarafından
değiştirilmesi engellenmiş olur.
Oyuncuların kartları almadan önce
Bridgemate'lere bakarak oynayacakları bord numaralarını teyid etmelerinde fayda
vardır. Eğer Bridgemate'lerden bir ikaz gelirse (örneğin masaya yanlış bord
gelmişse), meydan gelen hata turnuva direktörünün bir sürü kompleks iş
yapmasını önleyerek kolayca düzeltilebilir.
Bir tur içerisinde bordlar istenilen
sırayla oynanabilir. Küçük numaralı bordu önce oynamak şart değildir.
Yanlış girişler kolaylıkla
düzeltilebilir. Cancel tuşu bilgisayar klavyesindeki backspace tuşuna benzer
bir mantıkta çalışır ve bastığınızda son yazdığınızı siler. Bu tuşa birden çok
basarak oynadığınız bordla ilgili yapmış olduğunuz girişi silebilirsiniz.
Bord numarasının Bridgemate tarafından onaylanmasının
ardından oyuncular konuşmalara başlayabilirler. Konuşmalar bittikten sonra
nihai kontrat ve deklaran bilgisi Bridgemate'lere girilir.
Bridgemate'lerde kontrat için isterseniz sembolleri
isterseniz de de harfleri kullanılabilirsiniz. Bu ayar Bridgemate Pro Kontrol
Yazılımı içerisinden yapılmaktadır. Ayrıca dilerseniz Bridgemate'lere atak
kartını da sordurabilirsiniz.
Artık oyuncular bordu oynamaya başlayabilirler. Oyun
bittikten sonra, kuzeydeki oyuncu sonucu Bridgemate'e girer.
Kontrat, oynayan, atak (opsiyonel) ve sonuç girildikten
sonra, Bridgemate doğudaki oyuncunun sonucu onaylaması gerektiğini söyler. Bu
anda kuzeydeki oyuncu Bridgemate'i doğuya verir. Bu sırada doğu yanda
gördüğünüz ekrana benzer bir görüntü görür.
Kuzey tarafından girilen tüm
bilgiler ekranda iki satır halinde gösterilir (yukardaki örnekte atak kartı
gösterilmemiştir). Ayrıca bu borddan alınan yüzde de gösterilecektir. Ayarlara
bağlı olarak borddan alınan yüzde kuzey-güneyin aldığı yüzde ya da deklerana
göre alınan yüzde olabilmektedir (aşağıdaki örnekte kuzey-güneyin aldığı yüzde
gösterilmiştir).
Doğu artık skorları onaylama şansına sahiptir. Eğer
bir hata varsa "Cancel" tuşuna basarak sonuç silinir ve tekrar
yazılır. Sonuç doğru olduğunda doğu "OK" tuşuna basarak sonucu
onaylar ve bilgi sunucuya iletilir. Bridgemate ekranı yandaki şekildedir.
Artık oyuncular sonuçlarını diğer sonuçlarla
karşılaştırma imkanına sahiptirler. Bridgemate sistemi öncelikle o tura kadar
girilen sonuçlar arasında alınan yüzdeyi gösterecektir.
Sonra, Bridgemate bu bord için kaydedilen tüm diğer
sonuçları ekranda gösterecektir. Sonuçlar kuzey-güney'in aldığı puana göre
sıralanacak, ve o masanın skoru yan tarafında bir '*' işaretiyle
belirtilecektir. Bu sayede de sizin skorunuzun hangi sırada olduğunu daha kolay
anlayabileceksiniz.
Sonuçlar ekranda ikişer ikişer
gösterilecektir. OK tuşuna bastığınızda sonraki skorlar belirecektir.
Bridgemate Pro Kontrol Yazılımı'nda sonuçların gösterimi için aynı sonuçları
gruplama, liste uzunluğuna belirli bir sayı limiti koyma, v.b. gibi opsiyonlar
mevcuttur.
Turun ve/veya turnuvanın sonu
Bir turun tüm bord sonuçları Bridgemate'e girildiği
zaman yandaki ekran belirecek, daha sonra Bridgemate kendiliğinden
pasifleşecektir. OK tuşuna tekrar bastığınızda sonraki turun bilgileri ekranda
gözükecektir. Son turun sonunda ise "TURNUVA SONU" mesajı ekranda
belirecektir. Bu aşamada Bridgemate'ler görevlerini tamamlamıştır ve dilerseniz
masalardan kaldırabilirsiniz.
Özel girişler: "pas geçildi" ve "bord
oynanmadı"
Eğer ki masada deklerasyon dört PAS
şeklinde gelişmişse Kntrt: kısmına 'Pass' girerek OK tuşuna basılmalıdır. Bu
durumda atak kartı veya bord sonucu sorulmayacak ve Bridgemate otomatik olarak onaylama
ekrarnına geçecektir.
Eğer herhangi bir bord gecikme veya
başka bir sebepten dolayı oynanmadı ise, Bridgemate'e bu bilgi de girilmelidir.
Oynanmamış bir bordu girmek için Kntrt: ekranında iken 10 tuşuna basılmalı ve
ekranda NP yazısının belirdiği görülünce OK tuşuna basılmalıdır. Bridgemate
tekrar doğunun onayını isteyecektir.
Bir bordun sonucunu oynanmamış bord
olarak girdiğiniz zaman Bridgemate'ler diğer sonuçları ekranda
göstermeyecektir, çünkü oyuncular daha sonraki bir turda ya da turnuva sonunda
vakit bulurlarsa bu bordu oynayabilecekleri için oyuncuların bu borddan alınan
diğer sonuçları görmemelerinde fayda vardır. Eğer oynanmamış olarak girilen bir
bord çiftler tarafından daha sonradan Bridgemate'siz oynanırsa, sonuç skorlama
programına direk olarak girilmelidir.
Kaynak:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder