14 Ekim 2018 Pazar

Bernard Magee'den Briç Öğütleri

Chico Marx plays Beer Barrel Polka
***
O yüzden;
Artık uyumlu olmayı bırakıyorum.
Canı isteyen, bana uysun.
Maksim Gorki
***
Cehalet bizi boğuyor artık...
Eskiden zalimin zulmü vardı, şimdi cahilin zulmü!
Yalnız cehalet değil, cehalet ve kötü niyet karması her vicdanlı, iyi niyetli, kaliteli insanı boğuyor artık. Bir yanda körkütük cahil kötü niyet, bir yanda hoyratlık, sevgisizlik, düşmanlık ortamı...
Bir şey oldu bu insanlara, kimse kimseyi sevmez oldu.
Alaycılık bütün üslupların arasında belirginleşmeye başladı.
Sadece ezberletilen şarkıları söyleyebilenler ortalıkta. Sevmeden aşık olanlar, kavga etmeden yenenler, cin olmadan adam çarpanlar yeni kurallar koydular sanki ve kaptırdı insanlar kendini bu düzene..
Meral OKAY
***
KAPINA TÜRKÜCÜ GELDİM

Her türkü çağırmamı buyuruşunda
Yüreğim uçarı bir kuş gibi yüceliyor
Gözlerim yaş içinde yüzüne bakıyorum.

Ne varsa gelmiş geçmiş evrende
Hepsi bir düzelikte  ezgileniyor
Kuşların deniz maviliğindeki kanat açımında
Öyle kıvanıp göneniyorum

Türkünü ben çağırıyorum. Sen hoşnutsun
Kapına türkücü geldim - biliyorum.

Evrene uzanmış ezginin kanat ucundan
Gelip gelip ayaklarına dokunuyorum.

Çağırıyorum ya türkünü - hoşnut kalasın
Ben kendim yitiyorum.
Rabindranath TAGORE
Çeviren: Tarık Dursun K.
***

BERNARD MAGEE – TAVSİYELER

Zonda değilken daha agresif konuşun.
Mümkünse önce pikleri konuşun.
Rakipler kontratınızı çaldığında mutlaka kontur atın.
Konuşma konturu o renkte kısalık gösterir.
Ceza kontrundan sonra rakiplerin kaçmasına izin vermeyin.
Açışta tek parça onörünüzü yarı değerine indirin.
Uzunluk puanını sadece işe yarayacak renge ekleyin.
Korumasız onörler ortağın renginde değilse kötüdür.
İkinci pozisyondan baraj konuşması için en az iki tepe onör bulundurmalısınız.
Misfitiniz varsa frene basın.
Güçlü ve uzun minörler sanzatuda çok işe yarar.
Sanzatu için rakiplerin renginde bir kesici yeterli olabilir.
Sırf açış puanınız var diye araya girmeyin.
Zayıf araya girişler kuvvetli renk ile yapılmalıdır.
6nt için 33 puana ihtiyaç vardır tüm as ve rualara değil.
Zayıf bir el ile dörtlü desteğinizi hemen gösterin.
Kompetisyon halinde desteğinizi hemen gösterin.
Zayıf eller ile hemen fit seviyesinde cevap verin.
Kuvvetli eller ile destek verirken rakibin rengini kullanın.
Defansın ne düşündüğünü düşünün.
İlk kartı oynamadan düşünün.
Tehlikeli rakibe eli vermeyin.
Sanzatu oyununda bağışlarken 7 kuralını uygulayın.
(Sanzatu kontratında, bir renkte yeterli sayıda kesiciniz yoksa, defans oyuncuları arasındaki paslaşmayı kesme için eli boşlarsınız. Eğer dikkatli oynamazsanız, elinde 5 parça bulunduran defans oyuncusu 4 löve birden alır. Rakiplerden birinde uzun bir renk olduğunu düşünüyorsanız ve sizde de rengi durdurmak için sadece As varsa, 7 kuralını uygulayın. Bu size kaçıncı el Ası koymanız gerektiğini söyleyecektir!
7 Kuralı
Söz konusu renkte, elinizdeki ve yerdeki kağıtları toplayın ve bu sayıyı 7’den çıkarın. Çıkan sayı size kaç defa boşlamanız gerektiğini söyleyecektir. Örneğin, elde yerde toplam 5 parçanız var ise, Ası koymadan önce 2 tur boşlamalısınız!)
1 sanzatu oynarken sabırlı olun.
Aksine bir nedeniniz yoksa kozları bir an önce toplayın.
Defansın son alıcı kozunu çıkarmaya çalışmayın.
Önemli kartlarınızı sinyal için kullanmayın.
Büyük onörler diğer onörleri almak içindir.
Bitişik onörlerden biri oynandı ise örtmemek daha iyidir.
Koz kontratlarında as altından atak etmeyin.
Önemli kağıtları elinizin uçlarına yerleştirmeyin.
Ataktan önce deklarasyonu tekrar gözden geçirin.
Yerin güçlüsüne atak edin ve yerin zayıfına oynayın.
***
Kaynak
Halim Hanyaloğlu’na teşekkürler.

Hiç yorum yok: