Hamelin plays Chaminade - Theme and
Variations
***
Attığınız tokada karşılık
vermeyen kişiden sakının.
O hem sizi bağışlamaz hem de kendinizi bağışlamanıza olanak bırakmaz.
O hem sizi bağışlamaz hem de kendinizi bağışlamanıza olanak bırakmaz.
Bernard Shaw
***
BRİÇ USTALARITerence Reese : Acol sisteminin gelişimine katkıda bulunmuş ünlü İngiliz briç ustası.
Ayrıca aspro konvansiyonunu da geliştirmiştir.
Michel Lebel : Süper beşli majör sistemini
geliştiren ünlü Fransız briç ustası.
Charles Goren : Goren briç sisteminin
yaratıcısı ünlü Amerikalı briç ustası.
John Gerber : Gerber konvansiyonunun
yaratıcısı Amerikalı briç ustası.
Pierre Albarran: Albarran
konvansiyonunun yaratıcısı Fransız briç ustası.
***
BİR ÇOCUĞUN RÜYASI İÇİN ŞİİR
Bir çocuğun rüyasında her zaman,
Kaybolmuş bir sevgili vardır.
Onu eskiciler çalmıştır,
Bir akşamüstü hiç umulmadan.
Kırların serinliği gelir,
Konar bir çocuğun alnına.
Onun için uyurken alınları
Beyaz ve gergindir çocukların.
Senin de çocukluğun akrabadır
Yaz bahçeleriyle, elmalarla.
Tozlar kalkmıştır bir akşamüstü
Mezarlığın ordaki bayırdan.
Kaybolmuş bir sevgi her zaman
Kaybolmuş bir bilyaya benzer.
Anımsanır ışıltısı,
Belli belirsiz gözyaşlarıyla.
Bir çocuğun rüyasında bazen
Bulunur kaybolmuş bir bilya.
Kiraz ağaçları sallanır,
Güvercinler uçuşur havada...
Ataol Behramoğlu
***
POPÜLER MÜZİK
Popüler müzik, popüler kültürün en önemli alanlarından biridir.
Popüler kültür halka ait diye bilinse de yönlendiricileri ve denetleyicileri egemenlerdir.
Bu alan, egemenlerin at oynattıkları, egemenliklerini pekiştirdikleri bir alandır.
'Adorno' popüler müziğin kitleleri apolitik hale getirdiğini söyler. Ona göre toplumun bilinçlenmesini, zekasının gelişmesini sağlayacak olan çok sesli müziktir.
Diğerleri ise nitelikten yoksun, siyasi erkin güdümünde, kitleleri yapay mutluluğa sevk eden içi boş müziktir.
Popüler müzik
eğlence sektörünün malzemesi ve gündelik yaşamın müziğidir. Kapitalist sisteme
paraleldir. Sistemin egemenleri popüler kültürün ve popüler müziğin de
yönlendiricileridir. Toplum siyasi erke müzik yoluyla entegre olmaktadır.
Müziği yönlendiren sektör, dışarıdan bireye yön verir. Bireyin
beğenisinin altında ise kültürel arka planının etkisi vardır.
Popüler müziğin
oluşturduğu simgesel kahramanların modeli kültürel arka planımızı eriterek bizi
bilinçsizleşme boyutuna iter. Bu boyutta artık bireysel yargıların yerini ortak
tüketilen ürünlerin hazzı almıştır.
Müziğin yerini
görselliğin verdiği haz ilkesi mi almıştır?
Yoksa popüler kültürün müzik boyutu bizi Freud'yen egolarımızdan mı yakalamıştır?
Yoksa popüler kültürün müzik boyutu bizi Freud'yen egolarımızdan mı yakalamıştır?
Vural
Yıldırım, Folklor/Edebiyat 2004
***
Kazanan insanlar: Daha fazla çalışırlar ve daha çok zamanları vardır.
***
KAZANANLAR VE KAYBEDENLER
Gerek briçte gerek yaşamda iki tür insan grubu vardır:
Kazananlar ve kaybedenler.
Kazanan insanlar: Daha fazla çalışırlar ve daha çok zamanları vardır.
Sorunun üstüne giderler, söz verir sözlerini tutarlar. Ne
zaman savaşıp ne zaman geri adım atacaklarını iyi
bilirler. Tanıdıklarına dostça hisler beslerler, insanları dinlemeyi
seçerler. Başkalarının güçlü yanlarına saygı duymaktan çekinmezler,
açıklama yaparlarken örnek ve kanıt verirler.
Kendi iş sınırları dışında da sorumluluk duyarlar,
hızlarını doğru tayin ederler, zamanı daha iyiye ulaşmakta kullanırlar. Hata
yapmaktan korkmazlar, hatayı tekrarlamamayı hedef alırlar. Olasılıkları ve
çözümleri düşünme alışkanlıkları vardır.
Kaybeden insanlar: Her zaman çok meşguldürler, sorunların etrafında dönerler ama çözüm getiremezler. Çoğu zaman söz verirler ancak sözünü tutmayı başaramazlar. Önemli durumlarda savaştan geri çekilirler, gereksiz alanlarda savaşmayı seçerler. Dostça davranırken yok yere kırıcı olabilirler. Konuşma sırasında sıraları yoktur, devamlı söze girmeye çalışırlar. Başkalarının zayıf tarafları onların seçtiği alanlardır. Bahaneler bulmakta, bunlar benim işim değil bana ne demekte uzmandırlar. İşe aşırı süratli başlayıp yavaş bitirirler. Eleştirilmekten çok rahatsız olurlar. Hata yapmaları değil başkalarının ne diyeceği önemlidir onlar için. Çözümlenemeyecek sorunları hedef alırlar, kaderlerine bağlarlar.
13 Haziran 2010 Faik Falay, Cumhuriyet
Kaybeden insanlar: Her zaman çok meşguldürler, sorunların etrafında dönerler ama çözüm getiremezler. Çoğu zaman söz verirler ancak sözünü tutmayı başaramazlar. Önemli durumlarda savaştan geri çekilirler, gereksiz alanlarda savaşmayı seçerler. Dostça davranırken yok yere kırıcı olabilirler. Konuşma sırasında sıraları yoktur, devamlı söze girmeye çalışırlar. Başkalarının zayıf tarafları onların seçtiği alanlardır. Bahaneler bulmakta, bunlar benim işim değil bana ne demekte uzmandırlar. İşe aşırı süratli başlayıp yavaş bitirirler. Eleştirilmekten çok rahatsız olurlar. Hata yapmaları değil başkalarının ne diyeceği önemlidir onlar için. Çözümlenemeyecek sorunları hedef alırlar, kaderlerine bağlarlar.
13 Haziran 2010 Faik Falay, Cumhuriyet
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder