Michelangeli Beethoven Bagatelle Op.119 No.3 Live
***
ÖFKE
Öfke nedir?
Başka birinin hatası için kendimize verdiğimiz cezadır.
***
Gerçeğin lisanı sadedir!
Seneca
***
MÜZİKLE TEDAVİ
(ESKİ YUNAN'DA VE BERGAMA ASKLEPİON’UNDA)
Müzik-terapi,
ruhsal ve bedensel sorunları olan çocukların ve erişkinlerin psikiyatrik
sorunlarını belirlemede ve bunlara bir çözüm getirmede yol gösteren bir iletişim
yöntemidir. Çalışmalar göstermiştir ki müzik, organizmayı çeşitli yollardan
etkilemektedir. Kendine güvenin yeniden kazandırılması, fiziksel egzersizler ve
motor kontrol, psikiyatri hastanelerinde müzikle tedavi, sosyal ilişkilerin
geliştirilmesi, konsantrasyonun artırılması için programın bir öğesi olmuştur.
Müzik-terapi de en eski tedavi yöntemlerinden biri olup pek çok eski çağ
uygarlıklarında kullanılmıştır.
Eski Yunanlılar, müziği her türlü erdemin kaynağı sayarlardı. Onlara göre müzik, ruhun eğitilmesi ve arınmasında büyük bir etkendi. Hatta o dönemlerde, paignio adlı neşe ve sevinç ifade eden havalar, hastalıklardan kurtulma, dertlere karşı bir avunma şarkıları olarak kabul edilirdi.
Eski Yunan mitolojisinde, güzel bir çalışıyla tanınan Apollon, lir çalarak insanların sıkıntılarını giderir ve onlara neşe verirdi. Platon (Eflatun) da M.Ö. 400'lü yıllarda, müziğin ahenk ve ritim ile ruhun derinliklerine etki ederek, kişiye bir hoşgörü ve rahatlık verdiğini belirtmiştir. Ayrıca Platon, şarkıyı iyileştirici özelliği olan bir çare olarak kabul etmekle birlikte, şarkı olmaksızın hastaya uygulanan reçetelerin etkisiz olacağını da ekler.
M.Ö. 585-500 yılları arasında yaşayan büyük Yunan filozofu ve matematikçisi Pythagoras, umutsuzluğa düşen veya çabuk öfkelenen hastaları, belirli melodilerle tedavi edebilme olanaklarını araştırmıştır.
Tıbbın babası
sayılan Hipocrates de 2400 yıl önce, bazı hastalıkları tedavi için, hastaları
ilahilerle tapınağa götürürdü.
Bergama Asklepieion'unda Müzikle Tedavi Uygulaması: Asklepieionlar dünyanın bilinen ilk hastaneleridir. Bu hastanelerde bedensel ve ruhsal sorunu olan hastalar tedavi ediliyordu. Bergama Sağlık Yurdu'nun hastalara uyguladığı tedavi yöntemlerini yazıtlardan özellikle M.S.2.yüzyılın ortalarında burada on üç yıl kalmış olan hatip Aelius Aristeidis'in yazıtlarından öğrenmekteyiz.
Asklepieion'un en parlak yıllarında, "Satyrosk" ve "Galenius" gibi dünyanın ilk büyük hekimleri burada yaşamış ve ders vermişlerdir. Asklepieion'da genellikle, telkin, fizyoterapi ve müzik-terapinin bugün halen kullanılan çeşitli tedavi yöntemleri uygulanmıştır.. Hastaları iyileştirmede telkin, büyük rol oynuyordu. Güçlü telkinler yoluyla hastaların düş görmeleri sağlanıyordu. Sağlık yurdunun yanındaki tiyatroda törenler yapılıyor, müzik eşliğinde hastalara ruhsal tedavi uygulanıyordu.
Günümüzde de dünyanın pek çok ülkesinde ruhsal ve bedensel sorunu olan hastaların psikiyatrik sorunlarını gidermede müzik terapi uygulanmaktadır.
“Öğr.Gör. Dr. Haşmet ALTINÖLÇEK Beethovenlives.net Kısaltılmıştır”
***
İPİ ÇEK, KUKLA OYNASIN
her erkek şunu iyice anlamalı
her şey bir anda
yok olabilir:
kedi, kadın, iş,
yatak, duvarlar, oda;
aşk da dahil
bütün gereksinmelerimiz
kumdan temellere oturur -
ve herhangi bir olay,
ne kadar ilgisiz olursa olsun:
Hong Kong’da bir çocuğun ölümü
ya da Omaha’da bir kar fırtınası...
felaketin olabilir.
bütün porselenlerin mutfak döşemesinde
parçalanır, kadının içeri girer
öylece dikilirsin, sarhoş,
her şeyin ortasında ve sorar:
aman Allahım ne oldu böyle?
bilmiyorum dersin,
bilmiyorum…
Charles Bukowski
***
ÇOK YAŞA KRAL!
Derek
Rimington
(Defans Önerisi)
Bayan baylar! Sizleri As Ruaya karşı davasında jüri
olarak seçiyorum!
Bir çok briç oyuncusu, defansta iken, As Rua
kombinasyonunda ilk el Ası oynar. Sadece iki parça ise önce Ruayı oynar. Bir
çok uzman da benzer bir yöntemi tercih eder. Sadece şlem kontratlarına defans
yaparken hariç.
Atalarımız ilk el Ruayı oynardı. Yer açıldıktan sonra
üçüncü oyuncu elinde V72 ile ikilemde kalırdı. Ortağında Dam olduğunu bilse,
cesaret verici olmak için 7 oynardı. Ama bunu bilemediğinden 2 oynar. Bu yüzden
bir çok yazar tarafından Rua atağı suçlanmıştır. Ancak ben bazı özel durumlarda
bu oyun tarzının doğru oyun olduğunu iddia etmekteyim.
Şlem kontratlarına veya preemptive yüksek kontratlara
karşı, ARx(xx.) den Rua açılmak doğrudur. Ortağının sayı sinyali vermesi (büyük
– çift, küçük – tek) beklenir. Böylece atak eden defans oyuncusu renge devam
edip etmemeye karar verir.
Tersine ilk el As atak ettiğinde Ruanın kendinde olup
olmadığını belli etmek için apel (beğendim/beğenmedim) sinyali verir. Böylece
bir renkten iki kolay el alarak, yaptkırılabilecek şlemlerin önüne geçilmiş
olur.
Zon ya da part skor kontratlara karşı Ruanın mesajcı
olarak kullanılması doğru değildir! Atağı Rua ile aldıktan sonra sizin elinizde
ki Astan ötürü beğendim sinyaline rağmen başka renge dönüyor ise, bilin ki bu
renk ortağınızda tek parçadır.
Herkes Zonda
____________Kuzey:
____________♠ VT93
____________♥ RD
____________♦ RV62
____________♣ V3
____________♠ VT93
____________♥ RD
____________♦ RV62
____________♣ V3
Batı:
Doğu: (ben)
♠ 74 ♠ 62
♥ 97542 ♥ AVT8
♦ – ♦ D8754
♣ ART954 ♣ 82
♠ 74 ♠ 62
♥ 97542 ♥ AVT8
♦ – ♦ D8754
♣ ART954 ♣ 82
____________Güney:
____________♠ ARD85
____________♥ 63
____________♦ AT93
____________♣ D7
____________♠ ARD85
____________♥ 63
____________♦ AT93
____________♣ D7
Kontrat: Güneyden 4 Pik
Ortağım Bob Rowlands Trefl Rua ile atak etti. “Yaşasın
Rua!” Ben ♣8 verdim. Bob ikinci el bende tek parça olabileceğini düşünerek ♣A
oynadı ve eli kazandı. Ben Karo oynayacağını düşünürken ♥9 oynadı. As ile
alıp durumu analiz ettim. Bobun elinde Kör tek parça olamazdı! O zaman jeton
düştü! Elinde Karo olmadığı için Karo oynamamıştı. Karoya Batı çakınca kontrat
batmış oldu. Bu defans oyunun dışındaki tüm defans alternatifleri kontratın
çıkmasına neden olacaktı.
“İlk
el oynanan Ruaya dikkat edin. Mesaj veriyor olabilir!”
Kaynak
Halim Hanyaloğlu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder