18 Ekim 2012 Perşembe

Cesaretlendirmek

görsel.fineartamerica
***
Çıktığın basamakların unutulmasındandır,
son basamaktaki yalnızlığın.
 felsefe kulübü
***
ÜÇ GENCİN KALBİ

Bir gemici tanırım,

Kalbini bir limanda bırakmış,

Ya kaybolursa?
Ağlar çocukluğundaki gibi,
Kalbini almaya gidecek hâlâ..
 *
Bir oğlan tanırım,
Derin yeşil gözlü,
Gönlü güney denizlerinin dibi,
Kalbi ise yerinde.
Birine vermeye gidecek,
Bir gemi arar durur
Bulutlardan.
 *
Bir şair tanırım,
Onunki içler acısı,
Kalbini asla vermemiş,
Çalmışlar,
Kalbi eski bir efsanede saklı...
Ece Ayhan
***
CESARETLENDİRMEK
Müzik öğretmenimiz kim bir şarkı çalıyor ya da söylüyor ve hata yapıyorsa, “Hataya aldırma devam et” anlamında bir işaret yapıyordu.
“Yalnızca yapın, çekinmeden, yanlış yapmaktan korkmayıp, yalnızca yapın” diyordu ve sonra da bu sözlerinin anlamını açıklıyordu:
“İnsanoğlu neyi nasıl yapacağını ancak yaparak bulur, yaparak öğrenir” diyordu. “Yanlış yapmaktan korkan insan hiçbir iş yapamaz, yalnızca hareketsiz durur. İnsan hata yaparak öğrenir. Yaptığı en başarılı işini ise, yanlış yapmaktan korkmadığı anında gerçekleştirir.”
*
Biz, böyle bir yaklaşımı daha önce hiç görmemiştik. Tüm okul yaşamımız boyunca öğretmenlerimiz ve büyük sınıflardaki ağabeylerimiz, ablalarımız hep, bizim yanlışlarımızı yüzümüze vurmakla ve onları düzeltmekle uğraşmışlardı. Hatasız bir yaşam sürmemiz, dersler sırasında hiç hata yapmamamız konusunda üzerimizde güçlü bir baskı vardı. Bu baskı nedeniyle ise bir şey yapmaktan, bir şey söylemekten çekiniyor, korkuyorduk. Fakat öğretmenimiz bize değişik bir şey söylüyordu:
İnsanın hata yapa yapa, hata yapmayı doğal kabul ederek doğru ve güzeli yapmayı öğreneceğini söylüyordu.
*
Hiç unutmuyorum, son sınavda flütle bir parçayı çalıyordum ve hata yapmıştım. “Devam et” işareti yaptı. Yine  hata yaptım. Bize sağladığı tüm rahatlığa karşın iki damla yaş alnımdan süzüldü. Çalmaya devam ettim ve yine hata yaptım. Öğretmenim “Hata yapman önemli değil, geçeceksin, yeter ki yalnızca hata yapmaktan korkmadan çal” dedi. Parçayı baştan aldım ve hiç hatasız çaldım.
O andan sonra yaşamımda hata yapmaktan korkmuyorum. Hata yaptığım zaman küçük görülmekten, başkalarının olumsuz düşüncelerinden etkilenmiyorum.
Yaşamınızın bir anında sizi hatalarınızla barıştıracak öğretmenlerle karşılaşmanızı dilerim.
“denizce”

Hiç yorum yok: