görsel. fineartamerica
***
***
Beethoven - Rondo in C op. 51 no. 1
***
HAYATTA HERKES YANILABİLİR
Hollywood'da filmler piyasaya sürülmeden önce özel gösteriler düzenlenerek seyirciler tarafından "test edilir". Tepkilere göre, değişiklikler yapılır.
Bu, Hollywood'da sessiz film döneminden beri uygulanan bir yöntem.
Hollywood'da filmler piyasaya sürülmeden önce özel gösteriler düzenlenerek seyirciler tarafından "test edilir". Tepkilere göre, değişiklikler yapılır.
Bu, Hollywood'da sessiz film döneminden beri uygulanan bir yöntem.
Yönetmenleri bir
yana atıp makası ellerine alan yapımcılarla ilgili nice öyküler var.
Seyirci tepkisi elbette önemli. Yapımcı, sermayesi kâğıt kalem olan şair değil ki. Yatırdığı parayı kat kat fazlasıyla geri almayı isteyecek. Bunun ilk koşulu da seyircinin nabzını tutmak.
Yapımcının açısından bakarsak, seyirci bazen yanılıyor. Büyük gelir getirmesi beklenen kimi filmler tepetaklak gidiyor. Ya da tam tersine, hiç umulmadık başarılar kazanılıyor.
Peki, "işin içindekiler", yapımcılar, yönetmenler, oyuncular, eleştirmenler yanılmıyor mu?
Ünlü Kazablanka filmi belki de bu konuda en güzel örnek.
Seyirci tepkisi elbette önemli. Yapımcı, sermayesi kâğıt kalem olan şair değil ki. Yatırdığı parayı kat kat fazlasıyla geri almayı isteyecek. Bunun ilk koşulu da seyircinin nabzını tutmak.
Yapımcının açısından bakarsak, seyirci bazen yanılıyor. Büyük gelir getirmesi beklenen kimi filmler tepetaklak gidiyor. Ya da tam tersine, hiç umulmadık başarılar kazanılıyor.
Peki, "işin içindekiler", yapımcılar, yönetmenler, oyuncular, eleştirmenler yanılmıyor mu?
Ünlü Kazablanka filmi belki de bu konuda en güzel örnek.
Yapımcı Jack
Warner, programını doldurmak için sıradan bir film yapmak istiyordu. Stüdyonun
kadrolu yönetmeni Michael Curtiz, kendisine verilen görevi kabul etmek zorundaydı.
Başrol George Raft'e önerildi. Raft, fiyaskoyla sonuçlanacak bir filmde
oynayarak ününü zedelemeyi düşünmüyordu. Rick rolü Humphery Bogart'a verildi.
Film, gösterime girince, eleştirmenlerin yaylım ateşine tutuldu. "Anlamsız
bir palavra" olarak nitelendirildi. Bogart ise "Paul Gauguin'i
oynamaya çalışan bir Buster Keaton"dı.
Sonuç: En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Senaryo dallarında Oscar ödülleri.
Humphrey Bogart'ın sıradan gangster rollerinden yıldızlığa yükselişi.
Hayal bile
edilmeyen bir gişe başarısı.
Kirpinin, saç fırçasının üstünden inerken söylediği gibi,
Kirpinin, saç fırçasının üstünden inerken söylediği gibi,
"Hayatta herkes
yanılabilir."
Ülkü Tamer- 03.09.2005
***
GÜNLER GEÇERGünler geçer ve çalışır şafağın değirmeni,
Kim bilebilir ki kimi, neyi eskittiğini?
Ben ne kadar önemserdim kendimi, hay Allah!
Sen ne kadar kumraldın aynalarda, hay Allah!
Temmuz tam bu işe göredir bana kalırsa,
Gel bağışlayalım birbirimizi...
Turgut Uyar
***
ANALİZ
Sadece beş elden birinde özel ikili tekniğine ihtiyacınız olur.
Genel Strateji
İkilide kazanma stratejisinde iki temel yaklaşım vardır, bir aktif diğeri pasif.
Başarılı oyuncu
bu yaklaşımları duruma, rakibe ve kendi skoruna uygun bir şekilde harman ederek
kullanır.
*
Pasif yaklaşım daha değerlidir. Oyuncular bazen Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olurlar. Doğru politika fırsat çıkıncaya kadar sabırla beklemektir.
*
Pasif yaklaşımı benimseyince orta yoldan yürüyeceksiniz, sıra dışı deklarelerden, sıra dışı kontratlardan ve sıra dışı oyunlardan vebadan kaçar gibi kaçacaksınız.
*
Pasif yaklaşım daha değerlidir. Oyuncular bazen Dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olurlar. Doğru politika fırsat çıkıncaya kadar sabırla beklemektir.
*
Pasif yaklaşımı benimseyince orta yoldan yürüyeceksiniz, sıra dışı deklarelerden, sıra dışı kontratlardan ve sıra dışı oyunlardan vebadan kaçar gibi kaçacaksınız.
Açıkgözlük yapıp salonu atlatmaya çalışmayacak, her
bir elde normal kontrata gelmeyi hedefleyeceksiniz. Bütün kararlarınızı verirken salona uyacak,
diğer oyuncuların vereceği deklareleri verecek oynayacağı oyunları
oynayacaksınız.
*
Bu şekilde bir sürü averaj skor elde etmeyi ümit edersiniz. Faciaları önler ve sıfırları skor kartınızdan uzak tutabilirseniz size yeteri kadar hediye gelip skorunuzu ortalamanın üzerine çekecektir.
Bu pasif yaklaşım, eleme seansları için idealdir, salonun üçte biri finallere kalacaktır ve yüzde elli beşlik bir skor başarıyı garanti eder. Üç seanslık uzun bir finalin başlangıç seansları için de doğru bir tutumdur. Son seansa gelinceye kadar pasif oynayın, o zaman son darbeyi vurmak için hazır olursunuz.
*
Tek seanslık kısa bir finali kazanmak için ise en az yüzde altmışlık bir skor yapmak gerekir ki bunun için daha aktif bir yaklaşıma ihtiyaç vardır. Orta yoldan gitmek size birincilik getirmez. Biraz daha atak olmalısınız ama bu çok fazla riske girip ihtimallerin aksine oynamak manasına gelmemelidir.
*
Bu şekilde bir sürü averaj skor elde etmeyi ümit edersiniz. Faciaları önler ve sıfırları skor kartınızdan uzak tutabilirseniz size yeteri kadar hediye gelip skorunuzu ortalamanın üzerine çekecektir.
Bu pasif yaklaşım, eleme seansları için idealdir, salonun üçte biri finallere kalacaktır ve yüzde elli beşlik bir skor başarıyı garanti eder. Üç seanslık uzun bir finalin başlangıç seansları için de doğru bir tutumdur. Son seansa gelinceye kadar pasif oynayın, o zaman son darbeyi vurmak için hazır olursunuz.
*
Tek seanslık kısa bir finali kazanmak için ise en az yüzde altmışlık bir skor yapmak gerekir ki bunun için daha aktif bir yaklaşıma ihtiyaç vardır. Orta yoldan gitmek size birincilik getirmez. Biraz daha atak olmalısınız ama bu çok fazla riske girip ihtimallerin aksine oynamak manasına gelmemelidir.
Kompetisyonda rakipleri biraz daha yukarı itmek, kritik kontrlarda biraz
daha cesur olmak manasına gelir. Elleri oynarken fazla löve yapmak için risk almak ve rakiplere hata
yapma şansı vermektir. Kompetisyon olmayan ellerde herkesin yapacağı rahat
kontratlar yerine daha fazla puan getirecek riskli kontratları seçmektir.
http://zafer-ikiliturnuva.blogspot.com/ a teşekkürler.
1 yorum:
Briçten anlamıyorum maalesef ama Turgut Uyar harika, her zamanki gibi. Kaleminize sağlık.
Selamlar...
Yorum Gönder