Aslında hiç
kaybetmedim,
Meteliksiz
olabilirim ama niteliksiz değilim.
Charles
Bukowski
*****
YARATICILIK
Drama insan gelişiminde oynama ve canlandırmaya yönelik yapısı ve çok
yönlülüğüyle önemli bir alandır. Yaratıcı bireyler özgürlüğüne düşkündür,
yetilerini alışılmadık biçimde deneyimleyerek farklı şekilde aktarırlar.
*
Oregan Üniversitesi'nden J.D. EWAN daha çok kaynaktan yararlananın daha yaratıcı olduğunu savunmaktadır. Yaratıcı bireyler sentezleme ve analizi daha iyi kotaranlardır ve olanakları zorlarlar. Özünde farklılık yatar. Birbiriyle ilişkisi olmayan kavram ve görsel unsurlar arasında bağlantılar kurma yeteneğidir yaratıcılık. Hayal gücü olmadan düşünce üretilemez. Yaratıcı insan okuyan, gözlemleyen, dinleyen ve araştıran bireydir.
*
Oregan Üniversitesi'nden J.D. EWAN daha çok kaynaktan yararlananın daha yaratıcı olduğunu savunmaktadır. Yaratıcı bireyler sentezleme ve analizi daha iyi kotaranlardır ve olanakları zorlarlar. Özünde farklılık yatar. Birbiriyle ilişkisi olmayan kavram ve görsel unsurlar arasında bağlantılar kurma yeteneğidir yaratıcılık. Hayal gücü olmadan düşünce üretilemez. Yaratıcı insan okuyan, gözlemleyen, dinleyen ve araştıran bireydir.
*
Özgür düşünebilen bireyler yeni dünyaları kurabilirler.
'sahneden.com' drama
*****
UÇURUM,
SU, KIRLANGIÇ
Alnın bir uçurum
Alnın bir uçurum
önce gözlerimin
sonra dudaklarımın düştüğü
ve her seferinde
saçlarına takılıp kaldığı bir uçurum.
*
Serin bir su alnının kokusu
Bu çok sıcak şehirde
birdenbire önüne çıkan
yenileyen, dirilten
serin bir su.
*
Gözlerin
yükü ağır iki kırlangıç.
Bana doğru, kalbime doğru
uçan, uçan iki kırlangıç.
Kimi zaman değip geçen,
kimi zaman çarpıp kalan,
karanlık şeylerden aydınlıklar taşıyan,
sevinçle kederi,
aşkla çileyi,
bugünle yarını yansıtan
iki kırlangıç ...
Süreyya BERFE
*****
ŞİLEMLERE
KONTUR ATMAK
Şİlemlerin konturlanmasında, iyi bir değerlendirme gerekir, zira güçlü
ellere sahip oldukları belli olan rakipleri batırabilme ihtimali çok düşüktür.
Bunun karşısında; 100 ya da 200 skor elde etmeyi umarken, şilem hele bir de
sürkontrlu başarılı olursa, büyük bir skor kaybı kapıda demektir.
Ceza kontrları açısından şilemler, Kozsuz ve Kozlu şilemler kategorilerinde
incelenmelidir.
Kozsuz şilemlerin konturlanmasında, kozsuz oyunların konturlanması için
ortaya konan prensipler aynen geçerlidir.
Lightner
Konturu
Rakiplerin gönüllü ve kontrollu
olarak konuştukları (voluntarily bid) KOZLU ŞLEM oyununda, açılış rengini
belirtmek için kullanılan bir konturdur.
Rakiplerin artırmayı sizin almanızı engellemek için yaptıkları Feda
(sacrifice) şilem ilânlarındaki kontur bu kapsamda değildir, ceza anlamındadır.
Lightner konturunun amacı, alışık
olunmayan bir açılış yapılmasının istenmesidir. Oynanması istenen renk, kendi ortaklığınızın evvelce konuşmuş olduğu
renklerden biri kesinlikle değildir. Konturcu, başka bir renge çakadır ya da o
renkten AK (!) vardır. Açılışı yapacak oyuncudan bu özel rengin bulunmasını
istenmektedir.
Açılışı
yapacak oyuncu aşağıdaki önceliklere dikkate etmelidir:
1. Koz renginin açılışı, ASLA DEĞİL,
2. Konuşulmamış tek bir renk kalmış ise, o
renk ASLA DEĞİL,
3. Kendi ortaklığınızın konuştuğu renk,
ASLA DEĞİL,
4. Yer’in konuştuğu (tercihan
tekrarladığı) bir renk,
5. Dekleran’ın yan (ikinci) rengi,
6. İlk kartın açılışını yapacak oyuncunun
konuşulmamış en uzun (5/6+) rengi.
“emin yaykın, ozurortak”
görsel: flickr
görsel: flickr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder