Itzhak Perlman - Beethoven Violin
Romance No. 2 , Op. 50
https://www.youtube.com/watch?v=GQC9UTvoVpU&index=14
**
Başkalarının
kusurlarını görmek hususunda kartallara,
kendi hatalarımızı görmemek bakımından da köstebeklere benzeriz.
François de Sales
**
https://www.youtube.com/watch?v=GQC9UTvoVpU&index=14
**
kendi hatalarımızı görmemek bakımından da köstebeklere benzeriz.
François de Sales
UÇUŞUNU SÜRDÜREN KIRIK BİR KANADA
Kader aritmetiği yaşa bağlıdır
habersiz çıkagelir
yongalarını serper
Yedinci on yıl
İki on yıl, ekim
zamanı
yeri kalıtsal değerler tarlası
Kınından çekilen üçüncü onluk
yirmiyle ilişkiyi kesip
kendi yolunu çizen
Kırk yaş
basamaklarında
kararan gökyüzüne doğru
yankılanır çıkılan merdivende
avuç dolusu Elli yaşın
sallanan omurgası
ve fakat
ufalanan taşın altmış kıratı
ören yerinde parlamaktadır
Yedinci onluk
notlar dolu bir sandık
kayık gibi sallanırken
denizin akıntısında
tekrarlanır aynı nakarat
Geride kalan
dönemeci
aşacak olandır
inanç, irade bitişik
Şafak sözlerine yapışık
hülya dolu tanyeriyle
gökyüzü aydınlanır!
Daniel COLAGROSSİ
**
KARL JASPERS NE DEMİŞTİ?
Varoluşçu Alman filozofu Karl Jaspers (1883-1969), işlenen bir suçtan kimlerin suçlanacağı konusunda dört kategori belirler:
Bir: Suçu işleyen(ler).
İki: Onları destekleyenler.
Üç: İşlenen suçu görüp de gerekeni yapmayanlar.
Dört: Suçu görmemek için başlarını çevirenler.
Böylece bir suçun işlenmesinde çoğu zaman bir topluluğun hiç sorumluluk almayan kişilerinin de “suçlu olduğunu” öne sürmüştür Karl Jaspers.
Erdal Atabek
https://www.cumhuriyet.com.tr/yazarlar/erdal-atabek/zulmun-tarihi-1884749
**
NASIL OYNAMALI?
EMPAS YAPMADAN OYNAMAK
Empas yapmanın cazibesine kapılan pek çok oyuncu yanılabilir.
İkili Turnuva
Kuzey Güney Zonda
Dağıtan Güney
Atak Karo onlu
Kader aritmetiği yaşa bağlıdır
habersiz çıkagelir
yongalarını serper
Yedinci on yıl
yeri kalıtsal değerler tarlası
Kınından çekilen üçüncü onluk
yirmiyle ilişkiyi kesip
kendi yolunu çizen
kararan gökyüzüne doğru
yankılanır çıkılan merdivende
avuç dolusu Elli yaşın
sallanan omurgası
ve fakat
ufalanan taşın altmış kıratı
ören yerinde parlamaktadır
notlar dolu bir sandık
kayık gibi sallanırken
denizin akıntısında
tekrarlanır aynı nakarat
aşacak olandır
inanç, irade bitişik
Şafak sözlerine yapışık
hülya dolu tanyeriyle
gökyüzü aydınlanır!
Daniel COLAGROSSİ
KARL JASPERS NE DEMİŞTİ?
Varoluşçu Alman filozofu Karl Jaspers (1883-1969), işlenen bir suçtan kimlerin suçlanacağı konusunda dört kategori belirler:
Bir: Suçu işleyen(ler).
İki: Onları destekleyenler.
Üç: İşlenen suçu görüp de gerekeni yapmayanlar.
Dört: Suçu görmemek için başlarını çevirenler.
Böylece bir suçun işlenmesinde çoğu zaman bir topluluğun hiç sorumluluk almayan kişilerinin de “suçlu olduğunu” öne sürmüştür Karl Jaspers.
Erdal Atabek
https://www.cumhuriyet.com.tr/yazarlar/erdal-atabek/zulmun-tarihi-1884749
NASIL OYNAMALI?
Empas yapmanın cazibesine kapılan pek çok oyuncu yanılabilir.
Kuzey Güney Zonda
Dağıtan Güney
Atak Karo onlu
Güney Kuzey
1Pik 3 Trefl
4Trefl 4 Pik
5 Kör 6 Pik
Pas
Batı karo onlusunu çıkar.
Güney elden rua ile alır.
As ve dam karosunu da çeker ve kör empası yapar.
Batı rua ile alıp tekrar kör oynar.
Dam treflinin yerini bulamayan dekleran batmaktan kurtulamaz.
Dekleran empas şanslarının hepsini denemiş ama kontratı yapamamıştır.
Çünkü bu oyunu empassız oynamak gerekir. Trefl onörlerinden sadece biri (dam) rakiplerdedir. Güzel bir “eliminasyon oyunu” kontratı yaptıracaktır.
Bütün karoları çektikten sonra as körü de alıp, dam körü dışarı vermek gerekir.
Rua ile alan rakip, kör dönse kes - kaça, trefl dönse çatala gelecektir.
*
İKİNCİ ÖRNEK:
İki taraf da zonda,
dağıtan kuzey.
Atak kör vale
İki pastan sonra güney 2 pik ile
oyunu açar.
Kuzeyin 3 pik cevabına 4 trefl der.
Kuzey 4 kör ile cue bid yapınca, 5 karo cue bidi ile cevap verir.
Kuzey 6 pike yükselir.
Batı kör valesini çıkar.
Güney elden dam ile alır, koz AR’sını çeker, yere körle geçer.
Son kör onörüne elden bir trefl boşaltır.
Küçük karo çevirip rua empası yapar.
Batı rua ile alıp karo dönünce dekleran trefl kaybını önleyemez ve batar.
Bu oyunda direk empasın yanında bir de “indirekt empası” vardır.
Güneydeki oyuncu köre bir trefl boşalttıktan sonra, as trefl ile ele geçip,dama doğru trefl oynamış olsa, batı rua ile alınca karo empasına gerek kalmayacaktı.
Eğer rua trefl doğuda çıkarsa şimdi karo empasını yapacak ve kendisine ek bir şans yaratacaktı.
“Briç Dergisi, sayı. 15”
1Pik 3 Trefl
4Trefl 4 Pik
5 Kör 6 Pik
Pas
Güney elden rua ile alır.
As ve dam karosunu da çeker ve kör empası yapar.
Batı rua ile alıp tekrar kör oynar.
Dam treflinin yerini bulamayan dekleran batmaktan kurtulamaz.
Dekleran empas şanslarının hepsini denemiş ama kontratı yapamamıştır.
Çünkü bu oyunu empassız oynamak gerekir. Trefl onörlerinden sadece biri (dam) rakiplerdedir. Güzel bir “eliminasyon oyunu” kontratı yaptıracaktır.
Bütün karoları çektikten sonra as körü de alıp, dam körü dışarı vermek gerekir.
Rua ile alan rakip, kör dönse kes - kaça, trefl dönse çatala gelecektir.
*
İKİNCİ ÖRNEK:
İki taraf da zonda,
dağıtan kuzey.
Atak kör vale
Kuzeyin 3 pik cevabına 4 trefl der.
Kuzey 4 kör ile cue bid yapınca, 5 karo cue bidi ile cevap verir.
Kuzey 6 pike yükselir.
Batı kör valesini çıkar.
Güney elden dam ile alır, koz AR’sını çeker, yere körle geçer.
Son kör onörüne elden bir trefl boşaltır.
Küçük karo çevirip rua empası yapar.
Batı rua ile alıp karo dönünce dekleran trefl kaybını önleyemez ve batar.
Bu oyunda direk empasın yanında bir de “indirekt empası” vardır.
Güneydeki oyuncu köre bir trefl boşalttıktan sonra, as trefl ile ele geçip,dama doğru trefl oynamış olsa, batı rua ile alınca karo empasına gerek kalmayacaktı.
Eğer rua trefl doğuda çıkarsa şimdi karo empasını yapacak ve kendisine ek bir şans yaratacaktı.
“Briç Dergisi, sayı. 15”
1 yorum:
Basıt görünümlü yararlı uyarı….
Yorum Gönder